۱۴۰۴ جمعه ۱۴ آذر

یوتیوب ابزار جدیدی برای تشخیص دیپ‌فیک‌ معرفی کرد

ICTPRESS - یوتیوب ابزاری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدیوهایی را که بدون اجازه از چهره یا تصویر آن‌ها ساخته شده شناسایی و حذف کنند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ورج، یوتیوب ابزاری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرده است که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدیوهایی که بدون اجازه از چهره و تصویر آن‌ها ساخته شده را شناسایی و گزارش کنند. این فناوری به‌ویژه برای محافظت از سازندگان مشهور و محتوای آن‌ها در مقیاس وسیع طراحی شده است.

از امروز، سازندگان عضو برنامه یوتیوب پارتنر می‌توانند به ویژگی جدید «تشخیص شباهت چهره با هوش مصنوعی» دسترسی داشته باشند. پس از تأیید هویت خود، کاربران می‌توانند ویدیوهای علامت‌گذاری‌شده را در بخش Content Detection در یوتیوب استودیو بررسی کنند. اگر ویدیویی غیرمجاز یا تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد، سازنده می‌تواند درخواست حذف آن را ثبت کند.

اولین گروه از سازندگان از طریق ایمیل مطلع شدند و طی چند ماه آینده، این قابلیت برای کاربران بیشتری فعال خواهد شد. یوتیوب به کاربران اولیه هشدار داده که در حال حاضر، این سیستم ممکن است ویدیوهایی را نشان دهد که شامل چهره واقعی خود سازنده است، نه نسخه‌های دستکاری‌شده یا مصنوعی. این ابزار شباهت زیادی به سیستم Content ID دارد که یوتیوب برای شناسایی محتوای دارای کپی‌رایت استفاده می‌کند.

یوتیوب این ویژگی را نخستین بار سال گذشته معرفی کرد و از دسامبر ۲۰۲۴ در یک برنامه آزمایشی با همکاری Creative Artists Agency (CAA) آزمایش نمود. در آن زمان، وبلاگ یوتیوب اعلام کرد: «از طریق این همکاری، تعدادی از تأثیرگذارترین افراد جهان دسترسی زودهنگام به فناوری طراحی‌شده برای شناسایی و مدیریت محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی که شامل تصویر یا چهره آن‌هاست، در مقیاس وسیع خواهند داشت.»

این ابزار تنها ویژگی یوتیوب برای مقابله با محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی نیست. در مارس گذشته، یوتیوب از سازندگان خواست تا هر محتوایی که با هوش مصنوعی تولید یا دستکاری شده برچسب بزنند و سیاست سخت‌گیرانه‌ای برای موسیقی تولیدشده با هوش مصنوعی که صدای هنرمندان را تقلید می‌کند، وضع کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

92996