۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

مرکز نوآوری ایران زمین «بیمه وجوه الکترونیکی» را در نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی رونمایی کرد

ICTPRESS - بیمه وجوه الکترونیکی (پاوان) و بیمه سرقت از حساب‌های بانکی از جمله سرویس‌هایی هستند که برای نخستین‌بار از سوی مرکز نوآوری ایران زمین در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) معرفی شد.

 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی جامپ، امیررضا میرجعفری مشاور کسب و کار مرکز نوآوری ایران زمین، با بیان اینکه بیمه وجوه الکترونیکی، پروژه مشترکی است بین مرکز نوآوری ایران زمین، شرکت توسعه فناوری‌های روز بانک ایران زمین (فراز) و بیمه آرمان، اظهار داشت: بیمه وجوه الکترونیکی برای اولین‌بار در کشور توسط مرکز نوآوری ایران زمین مورد حمایت قرار گرفت و در ادامه با همکاری بیمه آرمان موفق به دریافت مجوز بیمه مرکزی شد و هم‎‌اکنون در بیمه آرمان و روی حسابهای بانک ایران زمین پیاده‌سازی و منجر به ایجاد سامانه‌ای روی سایت آن شده است.

وی با اشاره به اینکه در سامانه بیمه وجوه الکترونیکی، سرویس‌های بانکی برای استعلام هویت، استخراج حساب بانک ایران زمین و ... لازم بود از بوم فراز استفاده شود، تصریح کرد: سرویس‌های زیرساخت بانکی بیمه وجوه الکترونیکی از سوی شرکت فراز تأمین شده است و پوسته نرم‌افزاری را بیمه آرمان اجرا می‌کند اما هدایت و راهنمایی پروژه را مرکز نوآوری ایران زمین برعهده دارد.

میرجعفری افزود: خدمات بیمه وجوه الکترونیکی به این شکل است که اگر در حساب بانکی اسکیمینگ و فیشینگ صورت بگیرد، حساب هک شود یا از حساب برداشت غیرمجازی صورت بگیرد، مشتری می‌تواند خسارت را از بیمه (با توجه به حق بیمه‌ای که به مدت یکسال پرداخت شده است) دریافت کند که مبلغ تحت پوشش بیمه فعلا از یک تا 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که تا یک میلیارد تومان نیز قابل افزایش خواهد بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مشتریان خدمات بیمه وجوه الکترونیکی از بانک ایران زمین هستند.

وی در پایان به دیگر فعالیت‌های مرکز نوآوری ایران زمین در پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اشاره و بیان کرد: مرکز نوآوری در این رویداد به شناسایی فرصت‌های فین‌تکی پرداخت تا در صورت امکان مورد حمایت قرار دهد و در آینده از این فرصت‌ها برای این مرکز و بانک ایران زمین استفاده شود.

 

 

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) از روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد تا روز جمعه ۱۹ خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد و مدیران و کارشناسان مرکز نوآوری ایران زمین میزبان علاقه‌مندان بودند.

لازم به ذکر است مرکز نوآوری ایران زمین به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های‌ جهان ارقام پارس (جامپ) هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، در حال فعالیت است.

نظرات : 0

ثبت نظر

99039