۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

نحوه رفع ارور ۴۰۴ در سایت

ICTPRESS - ارور ۴۰۴ سایت یک کد وضعیت HTTP است که نشان می‌دهد صفحه مورد نظر در سرور مورد نظر یافت نشده است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، به عبارت دیگر، کاربر درخواستی را برای یک صفحه ارسال کرده، اما سرور نتوانسته آن صفحه را پیدا کند؛ اغلب این خطا با پیام "404 not found" به کاربران نمایش داده می‌شود.

بدون شک برای شما هم اتفاق افتاده که روی وب سایتی در گوگل سرپ، کلیک کرده اید و به جای صفحه مورد نظرتان، با خطای 404 مواجه شدید. اگر اطلاعاتی محدود هم درباره سئو و فاکتورهای موثر بر آن داشته باشید، می‌دانید که این خطا باعث افزایش نرخ پرش کاربر و از دست رتبه خواهد شد. اما به کار بردن کمی خلاقیت می‌تواند این تهدید را تبدیل به فرصت کند. برای اینکار کافی است به آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب، به عنوان شرکت طراحی سایت در مشهد مراجعه کرده تا از دانش روز و طرح‌هایی متناسب با کسب و کارتان بهره‌مند شوید.

 

خطای ۴۰۴ چیست؟

همان‌طور که در مقدمه گفته شد ارور ۴۰۴ یعنی صفحه‌ای که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید در سرور مورد نظر یافت نمی‌شود. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله وجود لینک‌های شکسته، حذف یا جابجایی صفحات یا حتی اشتباه در تایپ URL رخ دهد.

این مشکل باعث می‌شود صفحه مورد نظر به درستی بارگذاری نشود و به جای آن یک پیام خطای ۴۰۴ نمایش داده شود. این اتفاق معمولا برای کاربرانی که در حال وب‌گردی هستند پیش می‌آید و یکی از رایج‌ترین خطاهای اینترنت است.

 

خطای 404 به چه اشکالی نشان داده می‌شود؟

حال که با مفهوم خطای ۴۰۴ آشنا شدید برای آنکه بتوانید اقدام به رفع آن کنید، باید بدانید این مشکل معمولا با چه اشکال و نوشته‌هایی ظاهر می‌شود. شما می‌توانید در صفحه نمایش کامپیوتر یا تلفن همراه خود ارور ۴۰۴ را به صورت‌های زیر مشاهده کنید:

  • Error 404
  • HTTP 404
  • 404 Not Found
  • Error 404 Not Found
  • Page Not Found 404
  • HTTP 404 Not Found
  • 404 File or Directory Not Found

این خطاها می‌توانند سفارشی شوند و بسته به استانداردهای طراحی و تجربه کاربریِ وب‌سایت متغیر است. سفارشی‌سازی ارور ۴۰۴ به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را برای افراد منحصر به فرد کند.

 

نحوه رفع ارور ۴۰۴ در سایت..jpg

 

به عنوان کاربر ارور ۴۰۴ را چگونه رفع کنیم؟

اگر در صفحه‌ای یک خطای ۴۰۴ رخ داده باشد، بدین معنا نیست که شما دیگر نمی‌توانید از محتوای آن صفحه دیدن کنید؛ چرا که راه‌های مختلفی برای حل مشکل مذکور وجود دارد. 

سوال اساسی اینجاست که چگونه خطای 404 را برطرف کنیم؟ اگر لینک‌ها را به صورت دیگری سرچ کردید و بازهم صفحه بالا نیامد از روش‌های زیر کمک بگیرید:

 

  • درستی URL

اشتباه تایپ کردن نام سایت یکی از مشکلات رایج بین مخاطبان است. پس از مشاهده خطای ۴۰۴ بهتر است قبل از اقدام به هر کاری اول URL خود را بررسی کنید تا حروفی را کم یا زیاد نگذاشته باشید.

  • تغییر مرورگر

در اغلب موارد تغییر مرورگر اشکال را برطرف می‌کند. اگر شرایط تغییر اینترنت را هم دارید، این روش را نیز می‌توانید به کار بگیرید. به عنوان مثال اگر از مرورگر موبایل و اینترنت همراه خود استفاده می‌کنید، می‌توانید هر دو را عوض کنید و اینترنت را به وای فای تغییر داده و مرورگر را نیز عوض کنید. این مورد یکی از کارآمدترین روش‌های رفع ارور ۴۰۴ به شمار می‌رود.

  • ریلود کردن صفحه

برای آن‌که پس از درست بارگذاری نشدن صفحه بتوانید از وقوع خطای ۴۰۴ پیشگیری کنید یا در صورت مشاهده آن را رفع کنید، می‌توانید صفحه را رفرش کنید. 

  • جستجوی بیشتر

اگر به دنبال صفحه خاصی در یک سایت می‌گردید و در صفحه مورد نظر خطا رخ می‌دهد، می‌توانید به بخش‌های دیگر سایت مراجعه کنید. در اکثر سایت‌ها جایی برای جستجو وجود دارد. شما می‌توانید با ورود به بخش‌های دیگر یا به قسمت سرچ، صفحه مد نظر خود را جستجو کرده و وارد آن شوید.

 

به عنوان مدیر سایت خطای ۴۰۴ را چگونه رفع کنیم؟

 

نحوه رفع ارور ۴۰۴ در سایت..jpg


اگر URL یک صفحه از سایت تغییر کرده باشد، برای جلوگیری از بروز خطای ۴۰۴ بهتر است صفحه را به آدرس جدید ریدایرکت کنید. گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که دامنه سایت نیز تغییر می‌کند. در این صورت نیز باید اطلاعات را به دامنه جدید ریدایرکت کنید. همچنین برای رفع خطای ۴۰۴ به عنوان مدیر سایت می‌توانید اقدامات مفصلی را انجام دهید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • بررسی لینک‌ها

بررسی کنید که آیا لینک‌های داخلی و خارجی سایت شما به صفحات موجود منتهی می‌شوند یا خیر. لینک‌هایی که به صفحاتِ ناموجود منتهی می‌شوند باید به آدرس معتبری ریدایرکت شوند.

  • ریدایرکت صحیح

اگر صفحه‌هایی تغییر آدرس داده‌اند، اطمینان حاصل کنید که ریدایرکت‌ها به صورت صحیح تنظیم شده‌اند.

  • به روزرسانی نقشه سایت (sitemap)

 مطمئن شوید که نقشه سایت شما به‌روز است و تمام صفحات سایت در آن فهرست شده‌اند. این کار ممکن است به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحات جدید را به‌درستی فهرست کنند.

  • اطلاع رسانی به موتورهای جستجو

اگر صفحات جدیدی اضافه یا تغییر یافته‌اند، از ابزارهای ارسال لینک (مانند Google Search Console) استفاده کنید تا موتورهای جستجو اطلاعات به‌روز شده را دریافت کنند.

  • رصد و پیگیری

مداوم صفحات سایت خود را رصد کنید تا مطمئن شوید که خطای ۴۰۴ در آنها وجود ندارد. می‌توانید از ابزارهای مانیتورینگ و تحلیل وب‌سایت استفاده کنید تا این عملیات را به‌طور خودکار انجام دهند.

 

جمع‌بندی

خطای ۴۰۴ هرچند ممکن است در هنگام وب‌گردی برای کاربران آزاردهنده باشد، اما باید بدانید که این اتفاقی معمول و روتین است و همان‌طور که گفته شد روش‌های ساده‌ای مانند تغییر مرورگر و یا ریلود صفحه می‌توانند به شما کمک کنند تا این مشکل را حل کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

66221