۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

بررسی پیشرفت پروژه سلامت الکترونیکی و تصویب سه دستورالعمل اجرایی

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هشتمین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، با حضور معاون اول رییس جمهور و اعضای کلیدی آن تشکیل و اقدام های انجام شده در حوزه های دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی و نظام ملی آدرس گزاری مکان محور بحث و بررسی شد.
​​​تشکیل کارگروه خدمات الکترونیکی سلامت با هدف ایجاد یکپارچگی اطلاعات در این حوزه، ایجاد هماهنگی و هم افزایی در ذینفعان بخش و همچنین ایجاد امکان مشارکت مردم با نظام سلامت نیز از دیگر مصوبات شب گذشته محسوب می شود.
دستورالعمل مهاجرت از IPV4  به IPV6 با هدف توسعه خدمات الکترونیکی، توسعه شبکه ملی اطلاعات، جلوگیری از هزینه های مضاعف دستگاه های دولتی و مدیریت آدرس های عددی اینترنتی به تصویب رسید که بر اساس آن خرید کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری از سوی دستگاه های اجرایی و همچنین، کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری وارداتی و تولید داخل و خدمات اپراتورها با رعایت الزامات این دستورالعمل صورت خواهد گرفت.
از دیگر مصوبات این نشست، می توان به دستورالعمل اجرایی نظام ملی آدرس گزاری مکان محور اشاره کرد که بر اساس این دستورالعمل، با استفاده از ظرفیت های کد پستی، کلیه نشانی های مکان ها ضمن تطبیق با موقعیت جغرافیایی، با آدرس واحد و استاندارد مطابقت داده شده و حاصل این پروژه ملی یکتا شدن آدرس ها در کلیه سامانه های خدماتی دولتی و عمومی خواهد بود.
این گزارش، حاکی است، دکتر جهانگیری، معاون اول رییس جمهور نیز در این نشست با تأکید بر اجرایی شدن سریعتر دولت الکترونیک در سطح کشور گفت: اجرای این طرح در بهبود اقتصاد کشور و روند خدمت رسانی به مردم نقش مهمی دارد و همه دستگاهها باید تکمیل زیر ساخت های لازم آن را با جدیت دنبال کنند.
وی اظهار داشت: در فرایند یکپارچه سازی امور مربوط به فناوری اطلاعات؛ اصالت با انعطاف روندها مطابق با برنامه ها و سیاستهای دولت است و نباید نهادها و ساختاری های اداری مانع پیشرفت کشور همگام با توسعه فناوریهای نوین شوند.
معاون اول رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد با توسعه دولت الکترونیک ، شاهد گامهای مثبتی در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم در حوزه سلامت باشیم .
بر اساس این گزارش، مهندس نصراله جهانگرد، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات نیز در این نشست، گزارشی از عملکرد 9 ماهه دبیرخانه ارائه کرد.
وی تصریح کرد: برگزاری جلسات "کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی" و "کارگروه تعامل پذیری در حوزه سلامت الکترونیکی" و همچنین، راه اندازی کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان ها از جمله اقدام های انجام شده طی این مدت است.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور ادامه داد: پیاده سازی پایلوت طرح نظام آدرس گزاری مکان محور در شهر تهران، ثبت نام هدفمندی یارانه ها، اجرای طرح توزیع سبد کالا در پنج مرحله و حمایت از توسعه نرم افزارهای کاربردی مبتنی بر تلفن همراه از دیگر اقدام صورت گرفته از سوی شورای عالی فناوری اطلاعات از ابتدای سال تا کنون است.

نظرات : 0

ثبت نظر

83835