۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

2004 BL86 از کنار زمین عبور می کند

به گزارش ICTPRES، هرچند که این فاصله امن است ولی نزدیک ترین فاصله ای است که تا کنون یک شهاب سنگ از کنار زمین عبور کرده است.
26 ژانویه روزی است که این سنگ از فاصله 745000 مایلی زمین عبور می کند. این فاصله بقدری کم است که توسط افراد آماتور با تلسکوپ های کوچک هم قابل رؤیت است.
دکتر Don Yeomans از رؤسای بازنشسته ناسا می گوید: "دوشنبه 26 ژانویه نزدیک ترین فاصله ای است که 2004 BL86 در 200 سال آینده نسبت به زمین خواهد داشت. و در حالیکه این سنگ هیچ تهدیدی برای زمین نخواهد بود ولی کمترین فاصله ای است که یک شهاب سنگ نسبتاٌ بزرگ با زمین خواهد داشت. برای همین فرصت منحصر به فردی است که بتوانیم به چیزهای جدیدی پی ببریم."
این رویداد بی نظیر توسط شاخه ای از ناسا که در کالیفرنیا واقع است و همچنین مرکز دیگری در پورتوریکو به دقت تحت نظر خواهد بود و عکس ها و اطلاعات زیادی توسط آنها جمع آوری خواهد شد.
"وقتی روز بعد آن اطلاعات را جمع آوری کنیم اولین عکس های مفصل خود را خواهیم داشت." Lance Banner رئیس اجرایی تیم فعلی می گوید. "فعلاٌ هیچ چیزی در مورد این شهاب سنگ نمی دانیم پس باید منتظر شگفتی های زیادی باشیم."
این شهاب سنگ اولین بار در 30 ژانویه 2004 توسط تلسکوپ تحقیقاتی Lincoln رؤیت شد. ناسا توسط تلسکوپ های خود در زمین و فضا حرکت شهاب سنگها را دنبال می کند و برنامه ای دارد که در آن به دنبال اشیائی است که ممکن است برای زمین خطرآفرین باشند.

نظرات : 0

ثبت نظر

61023