۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

نسل متفاوتی از جراحی ها با کمک ربات ها آغاز شد

به گزارش ICTPRESS، در سال های اخیر، حضور ربات ها در گوشه و کنار زندگی انسان ها احساس می شود از رستوران ها، نگهبان ساختمان های اداری، خیابان ها و اکنون در اتاق های عمل جراحی.
اما نقش ربات ها بیش از پیش برجسته خواهد شد تا ربات ها از کارخانه ها به اتاق های عمل جراحی راه پیدا کنند، مکانی که پزشکان برای مرگ و زندگی انسان ها تلاش می کنند. ربات ها در عمل های جراحی سخت و پیچیده به کمک انسان ها می شتابند.
اولین عمل جراحی پیچیده یک تومور سرطانی در بیمارستانی در بریتانیا انجام شد تا پزشکان با کمک تکنولوژی بتوانند راهکارهای جدیدی را برای جراحی و همینطور درمان بیماران اتخاذ کنند.
این عمل جراحی با کمک ربات هایی با نام Da ،Vinci ،XI انجام شد.
ربات به تنهایی مسئولیت عمل جراحی را برعهده نداشت بلکه جراحان آنها را هدایت می کردند. این ربات دارای چهار بازو است که می تواند شکاف هایی بسیار ظریف و کوچک را روی پوست و بدن بیمار ایجاد کند تا میزان خونریزی و همین طور جراحت را در بیماران کاهش دهد.
از سوی دیگر این ربات ها مجهز به اندوسکوپ دیجیتالی هستند که دید برتر و متفاوتی را به جراحان می بخشند. جراحان معتقدند ربات های جراح نه تنها محدودیت هایی که در عمل های دشوار و پیچیده وجود دارند را حذف می کند بلکه به کاهش درد و دوره نقاهت نیز کمک شایانی می کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

47847