۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

مرورگر جدید Vivaldi رقیبی برای FireFox و Chrome شد

به گزارش ICTPRESS، از مرورگر قدیمی و همیشه در صحنه Internet Explorer گرفته تا موردهای جدیدتر مثل FireFox و Google Chrome. اگر هیچکدام از آنها رضایت خاطر شما را فراهم نمی کند مورد جدیدتری در حال ورود به بازار است که ممکن است حرفهایی برای گفتن داشته باشد.
Vivaldi نام این مرورگر جدید است و از نکات جالب آن این است که مدیر اجرایی سابق Opera جز تیم آن است.
اگر قبلاٌ از Opera استفاده کرده باشید در هنگام کار با Vivaldi احساس آشنایی خواهید کرد.
گفته شده برخی مواردی که Opera آنها را استفاده می کرد در آن دیده می شود مانند اینرفیس speed dial که tabهای مورد علاقه شما را در یک tab جدید نشان می دهد. از جهاتی به Chrome هم شبیه است.
قرار است که Vivaldi برای سیستم های Windows، Mac و Linux استفاده شود.
البته Vivaldi ویژگی هایی هم دارد که مشابه آن در هیچ کجا دیده نشده مثلاٌ اینکه بتوانید چندین tab را در یک صفحه کنار هم داشته باشید تا بتوانید سایت های مورد نیاز خود را براحتی مرور کنید. نکته جالب دیگر امکان نت برداری در مرورگر در کنار Screen Shot است که می تواند به دانش آموزان یا هر کسی که در حال تحقیق روی موضوع خاصی است کمک شایانی کند.
مدیر اسبق Opera می گوید دلیل اینکه تصمیم گرفت تا مرورگر جدیدی را درست کند ناتوانی و ساده بودن بیش از حد رقبای دیگر است و هنوز هم کاربران زیادی هستند که از نسخه های قدیمی تر Opera استفاده می کنند چون که قابلیت هایی داشتند که در مابقی دیده نمی شود.
Vivaldi چشم به کابرانی دارد که می خواهند کنترل بیشتری روی وبگردی خود داشته باشند. پیش نمایش فنی آن هم اکنون در سایت Vivaldi.com در دسترس است.

نظرات : 0

ثبت نظر

18770