۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

2 بیلیون دلار، هزینه دیتا سنتر جدید اپل

به گزارش ICTPRESS، قرار بر این بود که پروسه تولید در کارخانه ای در آریزونا انجام گیرد که متعلق به اپل است.
GT Advanced نمی تواند میزان یاقوت مورد نیاز اپل را فراهم کند.
به همین دلیل اپل ناچار شد تا از خیر استفاده از یاقوت در صفحه نمایش گوشی های خود بگذرد و به جای آن از شیشه سخت تر استفاده کرد. برای این پروژه اپل مبلغ 440 میلیون دلار به GT Advanced پرداخت کرد ولی بعد از این قضیه اپل از پرداخت آخرین چک که چیزی در حدود 139 میلیون دلار بود خودداری کرد و همین امر موجب شد تا GT Advanced ورشکسته شود.
بعد از اینکه شروع به فروش تجهیزات داخل کارخانه کردند تا بتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند، اپل تصمیم گرفت با ارائه پیشنهادی آنجا را به دیتاسنتر تبدیل کند. برای این منظور اپل حدود 2 بیلیون دلارسرمایه گذاری می کند تا این مکان 1.3 میلیون متر مربعی را به دیتا سنتر تبدیل کند.
این غول دنیای تکنولوژی از فرصت استفاده می کند تا آمریکایی های بیشتری را استخدام کند و سخنگوی کمپانی این دیتاسنتر گفت: نقش مرکز فرمان برای تمام شبکه های جهانی آنها را ایفا خواهد کرد.
دیتا سنتر جدید اپل حدود 150 نیروی تمام وقت دارد و در کنار آن 300 تا 500 نفر نیز مشغول بکار خواهند شد. برق دیتا سنتر با انرژی تجدید شدنی مانند نیروی خورشیدی تأمین می شود.
اگرچه اپل برای اینکه بتواند بطور کامل این مکان را در اختیار بگیرد باید تا اوایل سال آینده صبر کند. طبق قرارداد GT Advanced می تواند تا دسامبر 2015 از آنجا استفاده کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

28348