۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

بزرگترین رقابت رباتیک اروپا در حال برگزاری است

به گزارش ICTPRESS، در این رقابت 640 ربات از 40 کشور با هم به رقابت می پردازند، این رقابت ها از رینگ بوکس تا پرواز در هوا متفاوت است.
بنابراین گزارش اگرچه همه انواع ربات های انفرادی و تیمی در این دور از مسابقات اروپا حضور دارند اما تمرکز این دوره روی رباتهای پرنده است و بهترین تیم های فعال دراین عرصه شناسایی و اعلام می شوند.
دانشگاههای کشورهای اروپایی مدت ها است در ساخت ربات های مختلف روی ربات های پرنده تمرکز پیدا کردند و تیم های دانشجویی سازنده تازه ترین ربات های پرنده با قابلیت های بالا مورد تشویق و حمایت قرار می گیرند.
برخی از کارشناسان عرصه فناوری شرکت کننده دراین مسابقات می گویند از نسل جدید فناوری های نوین عرضه شده در این مسابقات می توان در کارهای جاسوسی، نظامی و عملیات کشف، نجات و یا انهدام سریع استفاده کرد.
برخی از دانشجویان شرکت کننده در این دور از مسابقات نیز می گویند: هدف اکثر تیم های شرکت کننده ساخت ربات های پرنده ای است که قابلیت های بالایی برای پرواز و شناسایی و درعین حال چالش با سایر ربات های مشابه و حتی کنترل و نابودی آنها دارند.
آنها اظهار داشتند: اکنون ربات های پرنده علاوه بر کار ویژگی سرگرمی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مهم امنیتی در کشورها مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین ارتقاء نسل های قدیمی به مدل های بالاتر و کاربری آنها به ویژه با امواج ultrasound اولترا ساوند مورد توجه تیم های تحقیقاتی دانشجویان دانشگاههای اروپا قرار دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

26631