۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۳ آبان

رباتیک

سگ رباتیک که در زیر آب هم حرکت می‌کند!

ICTPRESS - سگ رباتیک یک شرکت لهستانی که Honey Badger نام دارد، همانقدر که در خشکی به‌خوبی حرکت می‌کند، قادر به شنا کردن در زیر آب هم هست!

آغاز المپیک فناوری با رقابت پهپادها و ربات‌های جنگجو

ICTPRESS - منطقه بین‌المللی نوآوری ایران (پارک فناوری پردیس) از امروز میزبان برگزاری المپیک فناوری است که طی آن تیم‌ها در لیگ‌های پهپادی، ربات‌های جنگجو، رباتیک، هوش‌ مصنوعی و برنامه‌نویسی به مدت ۷ رو

ربات نرم و کرکی موفلین با قابلیت‌ احساسی به بازار می‌آید

ICTPRESS - موفلین یک ربات خانگی هوشمند است که برای همراهی و آرامش افراد طراحی شده است.

جاروی رباتیک شیائومی با سیستم‌عامل HyperOS رونمایی شد

ICTPRESS - شیائومی جاروبرقی رباتی جدید خود با نام میجیا ام 40 (Mijia M40) را معرفی کرد که از قابلیت‌های مختلف تمیزکاری و قیمت مقرون به صرفه برخوردار است.

آیا روزی ربات‌ها با انسان‌ها هم‌خانه می‌شوند؟

ICTPRESS - شرکت‌های رباتیک در تلاش هستند تا هوش مصنوعی را به ربات‌ها القا کنند اما این کار با چالش‌های فنی و ایمنی همراه است. با وجود دشواری‌ها، رویای ساخت یک ربات خانگی چندمنظوره همچنان ادامه دارد.

ربات انعطاف پذیر پنوماتیک

ICTPRESS - رباتیک به عنوان یکی از جذابترین حوزه‌های فناوری، با پیشرفت چشمگیر، همواره مورد توجه جامعه جهانی بوده است؛ چراکه با ورود این تکنولوژی پر کاربرد به عرصه‌های مختلف زندگی، شاهد دقت و کاهش اشتب

نخستین ربات انسان‌نمای کامل چین رونمایی شد

ICTPRESS - نخستین ربات انسان‌نمای همه‌کاره و چند ‌منظوره چین از تحرک چند وجهی پشتیبانی می‌کند و دارای یک تنه بسیار بیونیک و کنترل حرکت انسانی با قابلیت ادراک و تعامل است.

برای نخستین‌بار؛ پشتک زدن ربات انسان‌نما چین بدون عملگرهای هیدرولیک + فیلم

ICTPRESS - جدیدترین نسخه ربات دوپا برای اولین بار پشتک زدن را بدون استفاده از عمل‌گرهای هیدرولیک انجام داده است.

رکورد کوچکترین ربات انسان‌نما در جهان شکسته شد + فیلم

ICTPRESS - گروهی از ۴ مهندس تازه کار در مدرسه ای در هنگ کنگ، با ساخت کوچکترین ربات انسان‌نمای جهان، رکورد گینس را شکستند.

یک ربات جراح به ایستگاه فضایی می‌رود

ICTPRESS - دانشمندان قصد دارند یک ربات جراح را برای تشریح بافت شبیه‌سازی‌شده فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستند.