۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

چه کسی پاسخگوی جنایت هوش مصنوعی خواهد بود

به گزارش ICTPRESS ، این نهاد با انتشار گزارشی در مورد جرایم هوش مصنوعی در هر نوع درگیری، منازعه و جنگ هشدار داد.
این سازمان با اعلام اینکه باید کاری در مورد این عدم مسئولیت پذیری انجام داد، خواستار ممنوعیت ساخت و استفاده از ربات های قاتل شده است.
دیده بان حقوق بشر گزارش خود را در یک نشست بین المللی بزرگ در خصوص سامانه های سلاح کشنده خودمختار، که از روز 13 تا 17 آوریل (24 فروردین تا 28 فروردین) در مقر سازمان ملل واقع در ژنو در حال برگزاری است ، ارائه خواهد داد.
در این گزارش با عنوان ' این خلاء را در ذهن داشته باش: فقدان مسئولیت پذیری برای ربات های قاتل'، جزئیات اینکه ربات های قاتل بدون کنترل انسان ها اجازه قتل دارند، ذکر شده است.
بانی دوچرتی، محقق ارشد بخش تسلیحات در دیده بان حقوق بشر و نویسنده ارشد این گزارش، گفت: عدم مسئولیت پذیری به این معنی است که هیچ بازدارندگی از جنایات آتی، هیچ کیفری برای مهاجمان و هیچ محکومیت اجتماعی برای طرف مسئول وجود ندارد.
این موانع بسیار در اجرای عدالت برای قربانیان بالقوه، نشان می دهد که چرا ما نیاز مبرمی به ممنوعیت سلاح کاملا خودمختار داریم.
این سازمان هشدار داد که سلاح کاملا خودمختار بسیار خطرناک است زیرا آنها می توانند بدون کنترل معنی دار انسان، اهداف را انتخاب و به آنها حمله مرگبار کنند.
در این گزارش آمده است که با این حال این ربات ها هنوز به صورت گسترده وجود ندارند، اما حرکت سریع فناوری در این جهت و به کار گیری احتمالی آنها در سطح وسیع ارتش ، خود دلیل نگرانی است.

نظرات : 0

ثبت نظر

62951