۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 13 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

خبر: امكان دسترسي مخترعان به منابع بين المللي فراهم مي شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با جدیت پیگیریم تا امکان دسترسی محققان ، مخترعان و صاحبان ایده کشورمان به منابع بین المللی به شکل رایگان و با دسترسی سریع محقق شود.
احمد تویسرکانی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی در جمع خبرنگاران افزود : امسال برای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری برای کمک به اقتصاد مقاومتی و در سالروز گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی در هماهنگی با سازمان جهانی مالکیت معنوی ترتیبی اتخاذ داده ایم تا صاحبان فکر و اندیشه بتوانند دسترسی سریع و رایگانی به همه منابع موردنیازشان داشته باشند.
وی گفت : در همین زمینه کارشناسان سازمان جهانی مالکیت معنوی با حضور در ایران، آموزش های لازم را در اختیار پژوهشگران و مبتکران قرار می دهند.
تویسرکانی با اشاره به اینکه در حوزه ثبت حقوق مالکیت معنوی و به ویژه مالکیت های صنعتی ، قدم های جدی برداشته ایم ، افزود : بنابه گواهی کارشناسان سازمان جهانی مالکیت معنوی ، شیوه های ثبت این مالکیت شامل ثبت اختراعات و علائم تجاری و برندها در ایران در وضع بسیار مطلوب و در تراز کشورهای پیشرفته صورت می گیرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : در همین مرحله از سطح سنتی گذر کرده و کار را به نحو الکترونیکی سامان داده ایم.
تویسرکانی در پاسخ به سئوالی درباره نحوه حمایت از مخترعان افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همه امکانات و شیوه هایی را که کشورهای پیشرفته برای تثبیت مالکیت های مخترعان نیاز دارند زمینه سازی کرده است و مرتب این خدمات را ارتقاء می دهیم .
وی گفت : در این زمینه برخی دستگاه های اجرایی نیز باید زیرساخت هایی فراهم کنند تا افراد مستعد در دانشگاه ها بتوانند افکار نو و اختراعات خود را سرعت ببخشند .
تویسرکانی افزود : پارک های علمی و فناوری در کشور در این زمینه عرصه بسیار مناسبی هستند و شرکت های دانش بنیان هم می توانند در این خصوص کمک کنند.
وی افزود : به محض اینکه این زیرساخت ها فراهم شود ما برای ثبت نوآوری ها آمادگی کامل داریم.
..................
خبر: رونمايي از نرم افزاراندرويد «تفسير نمونه»
نرم افزار اندروید تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی رونمایی شد.
مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی گفت: این تفسیر به سبب داشتن متنی شیوا و روان ، تفسیری کارگشاست و مورد اقبال گسترده عموم علاقه مندان قرار گرفته است و بدین جهت بر آن شدیم که این کتاب ارزشمند را در قالب نرم افزار اندروید که به گواهی آمارها درصد قابل توجهی از مخاطبان را در بر می گیرد عرضه کنیم.
حجت الاسلام علیان نژاد افزود: این نرم افزار شامل قرآن کریم ، ترجمه و تفسیر نمونه است که در محیطی ساده برای مطالعه بهتر و دسترسی سریعتر با فرمت اندروید ویژه تلفن های همراه و تبلت ها ، رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت.
وی گفت: در این نرم افزار متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه و تفسیر آیت الله مکارم شیرازی با قابلیت های همچون مرتب سازی سوره های بر اساس ترتیب نزول ، تعداد آیات ، شماره سوره و حروف الفبا ، جستجو در عناوین سوره ها برای دسترسی سریع به سوره ، قابلیت جستجوی پیشرفته در متن ، ترجمه و تفسیر قرآن ، جستجوی کلمات در صفحات تفسیر هر آیه ، نگهداری آخرین مطالعه و قابلیت نشان گذاری آیات به کار رفته است.
علاقه مندان و کاربران می توانند هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد خود را از طریق رایانامه it@makarem.ir اعلام کنند.
...................
خبر: تاکيد رهبر کره شمالي به توسعه فن آوري فضايي اين کشور
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ به رغم تحریم های بین المللی به توسعه فن آوری فضایی خود ادامه خواهد داد.
رهبر کره شمالی هنگام بازدید از مرکز تازه تاسیس کنترل و فرماندهی ماهواره این کشور گفت توسعه فضایی صلح آمیز گزینه ای است که از سوی مردم و دولت کره شمالی انتخاب شده و حق مشروع این کشور است.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد روند توسعه فضایی کره شمالی به رغم مخالفت ها هرگز رها نخواهد شد و اهمیتی ندارد که چه کسانی مخالف آن باشند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از پیونگ یانگ ، رهبر کره شمالی ضمن اعلام این مطلب که پیونگ یانگ به تلاش های خود برای تبدیل شدن به quotation mark قدرت فضایی quotation mark ادامه خواهد داد ، بر ضرورت ایجاد تاسیسات و امکانات بیشتر برای این مرکز و نیز احداث پایگاهی برای انجام آزمایش های ماهواره ای تحت شرایط مشابه با فضا تاکید کرد. 
...................
خبر: اهداء ديپلم ويژه IOC به فارغ التحصيلان مديريت ورزشي المپيک
مراسم اهداء دیپلم ویژه IOC به فارغ التحصیلان سومین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی ، صبح امروز با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، مدیران دوره و داوطلبین در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد .
کیومرث هاشمی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از موفقیت شرکت کنندگان در این دوره و کسب دیپلم ویژه IOC و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای این دوره های علمی برای شرکت کنندگان در سازمان های مربوط تاثیرگذار باشد .
وی در ادامه با اشاره به سازمان های بین المللی ورزشی افزود: در سازمان های ورزشی کشور ما نیز باید به بخش کاربردی آموزش اهمیت بیشتری داده شود و سازمان ها باید بررسی کنند چقدر از اعتبارات خود را به آموزش اختصاص می دهند .
رییس کمیته ملی المپیک افزود :مدال آوری در رشته های مختلف یک پروسه بلند مدت 10 تا 15 ساله می طلبد که لازمه آن آموزش مستمر است .
در این مراسم محمد علی رستکار رئیس فدراسیون جودو ، مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش و فرشید ارمیان رئیس فدراسیون دانش آموزی، مریم کاظم پور نائب رئیس فدراسیون تیروکمان ، علوی عضو هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک، خسروی و بابویی دوتن از مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، خانم روزبهانی ازمدیران ورزش دانشجویی وزارت علوم ، سرهنگ فولادی جانشین تربیت بدنی آجا ، دیپلم های ارسالی شان از سوی IOC را دریافت کردند .
سومین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی به فدراسیونها ، وزارت علوم ، وزارت آموزش و پرورش و ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت و از اردیبهشت 93 با حضور 14 نفر از داوطلبین و واجدین شرایط آغاز شد که شرکت کنندگان پس از طی 8 ماه دوره آموزشی دی سال 93 این دوره را به پایان رساندند و کمیسیون المپیک سولیداریتی کمیته بین المللی المپیک پس از تائید گزارش دوره و مطالعه موردی شرکت کنندگان ، دیپلم های 9 نفر از پذیرفته شدگان را صادرکرد.
...................
خبر: پيشرفت 80 درصدي کارخانه فوم پي وي سي شهرستان نير
کارخانه فوم پی وی سی شهرستان نیر با پیشرفت فیزیکی 80درصد درحال احداث میباشد. 
فرماندار شهرستان نیر در جریان بازدید از کارخانه فوم پی وی سی در محل ناحیه صنعتی نیر از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این کارخانه خبر دادوگفت: کارخانه پی وی سی در زیربنایی بالغ بر 960مترمربع با سرمایه گذاری 35میلیارد ریالی درحال احداث است.
صمدی افزود:تا یک ماه آینده عملیات احداث این کارخانه به اتمام رسیده وبا اتمام آن برای 15 نفر اشتغال ایجاد میشود.
...................
خبر: نمايشگاه تلفن همراه و لوازم جانبي ؛ مبارزه با فروش جنس تقلبي در بازار
رئیس هیآت امنای بازارهای مبل و موبایل ایران در مراسم گشایش هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی- موبایلکس 2015 گفت : هدف اصلی برگزاری نمایشگاه ؛ مبارزه با فروش جنس تقلبی در بازار است و بهانه برای گران شدن مقطعی کالا به دلیل کمبود عرضه در بازار از بین خواهد رفت. 
علی انصاری گفت : مانند هر کالای دیگری، تلفن همراه نیز مراکز خرید و فروش خاص خود را دارد که فروشگاههای آن باید در نقاط مختلف شهر باشد .
وی افزود :مناطق جنوب شهر مانند (یافت آباد) به عنوان دومین بازار بزرگ کشور در زمینه های مختلف است که به طور تخصصی و در مقیاس بسیار بزرگ می تواند به عرضه این محصولات بپردازد. 
انصاری ؛ افزایش جمعیت در مناطق جنوب شهر را دلیل اصلی برپایی این نمایشگاه دانست و گفت : این منطقه با 10هزار پارکینگ فرصت مناسبی است تا شهروندان بدون دغدغه با وسایل نقلیه خود مراجعه و از این مراکز خرید کنند. 
انصاری افزود : امروزه با ایجاد و توسعه مراکز تجاری در کشورهای در حال توسعه، ضرورت پرداختن به مقوله های مسئولیت های اجتماعی بیش از پیش نمایان شده است و بعد از مطالعات امکان سنجی و مکان یابی، بازار موبایل ایران شماره (2) در قلب پایتخت مبل کشور، یافت آباد خارج از هرگونه طرح و محدودیت ترافیکی، متناسب با استانداردهای بین المللی ایجاد و همزمان با سالروز میلاد مسعود حضرت علی (ع) افتتاح شد و فضای مدرن نمایشگاهی آن در اختیار اتحادیه صوتی و تصویری تلفن همراه و نمایشگاه موبایلکس 2015 قرار گرفت. 
ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوتی و تصویری در حاشیه هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی- موبایلکس 2015 هم با اشاره به اینکه بالا بودن تعرفه واردات گوشی های تلفن همراه80 درصد به نفع قاچاقچی هاست ، تصریح کرد:با کاهش تعرفه واردات ،واردکنندگان با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می توانند به راحتی محصولات خود را به دست مصرف کنندگان برسانند.
وی به تثبیت قیمت دلار اشاره کرد و گفت:با ثابت شدن قیمت دلار و ارائه راهکارهای کمیسیون های تخصصی می توان معضل بزرگ قاچاق کالا را حذف کرد. 
درستی مبازره با قاچاق گوشی های تلفن همراه را در گرو برگزاری چنین نمایشگاههایی دانست و خاطرنشان کرد : با توجه به پیشرفت فناوری هر روز شاهد ورود فناوری جدیدی در این حوزه هستیم که باید به نیاز مردم توجه شودو اقدامات لازم صورت گیرد.
وی در این حال گفت : متاسفانه بیش از 90 درصد تلفن همراه از طریق قاچاق وارد می‌شود و این در حالی است که اگر همه واردات به صورت قانونی انجام شود درآمد 840 میلیارد تومانی نصیب دولت خواهد شد. 
رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در عین حال بر صفر‌شدن تعرفه موبایل تاکید کرد و گفت: صفر شدن تعرفه موبایل باعث کاهش قاچاق و از طرفی افزایش درآمد دولت از طریق واردات رسمی موبایل خواهد شد.
هشتمین نمایشگاه برترین های تلفن همراه و لوازم جانبی امروز یکشنبه به طور رسمی افتتاح شد و تا روز جمعه 18 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 8 شب در بازار موبایل ایران شماره 2- واقع در یافت آباد شرقی (طبقه دوم ) پذیرای حضور علاقه مندان خواهد بود و به غیر از شهروندان نیمه غربی تهران و همچنین شهروندان کرج ، به دلیل وجود بزرگراه های منتهی به نمایشگاه مانند بزرگراه های امام علی، آیت الله سعیدی ، چمران ، یادگار امام و نواب ، دیگر شهروندان تهرانی نیز به سرعت و به راحتی می توانند به محل نمایشگاه دسترسی داشته باشند.

نظرات : 0

ثبت نظر

46076