۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

واحد ICU در منزل تا پایان بهار۹۴ به بهره برداری کامل میرسد

به گزارش ICTPRESS، مراد اسماعیل زالی (مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران) با اعلام این مطلب گفت: بخش مراقبت ویژه به خصوص بخش ICU از حساس ترین بخش های استراتژیک یک بیمارستان است که علاوه بر حساسیت های مراقبتی، بار مالی زیادی برای بیمارستان، بیمه ها و به ویژه بیماران به دنبال دارد.
وی ادامه داد: به علت هزینه بالای بستری در بیمارستان، طیف جدید و گسترده ای از خدمات ICU تعریف شده که شیوه ارائه خدمات ICU در منزل است. 
زالی افزود: با ارائه این خدمت در منزل میزان هزینه های درمانی به یک سوم کاهش می یابد و علاوه بر حذف هزینه بستری، بیماران می توانند در منزل و در محیط خانواده خدمات درمانی را دریافت کنند.
وی اعلام کرد: پروتکل درمانی ICU در منزل طراحی شده و مرکز دم در این راستا گام های اولیه را برداشته است، لیکن برای ارائه خدمات کامل تر نیاز به سیر مراحل قانونی آن است.
مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: برای اجرای این طرح، تیمی مجرب متشکل از متخصصان اورژانس، هوشبری، پزشک عمومی، پرستاران آموزش دیده و مراقبین با تجربه در این مرکز تشکیل شده و تجهیزات موردنیاز نیز در دست تهیه است و پیش بینی می شود واحد ICU در منزل تا پایان بهار۹۴ به بهره برداری کامل برسد.

نظرات : 0

ثبت نظر

62509