۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

رباتهای کوچکی که میتوانند با آتش سوزیهای بزرگ مبارزه کنند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS‌، این ربات سال گذشته در مسابقات نهایی کارآفرین سال در کمپ هوشمند IBM موفق شد تا جازه اول را برای سازندگان خود به ارمغان بیاورد.
رکس شام، بنیانگذار و تحلیلگر ارشد Insight Robotics اظهار داشت : ربات دو دوربین دارد. یکی از آن ها دوربین تصویربرداری حرارتی و دیگری دوربین دید نور و روشنایی است.
دوربین تصویربرداری حرارتی در هر ثانیه 50 فریم را ضبط میکند و ما از یک الگوریتم اختصاصی و انحصاری در بررسی و تحلیل حرارت در عکس استفاده میکنیم. در نتیجه این الگوریتم نشان میدهد که آیا حرارت مشاهده شده در عکس، آتش واقعی است و یا جسمی گرم در داخل جنگل است.
ربات کاوشگر آتش با استفاده از سنسورهای تصویربرداری گرما و فناوری پیشرفته دید هوش مصنوعی، میتواند آتشهای بسیار کوچک در اندازه 2x1 متر در شعاع 5 کیلومتری را تشخیص دهد.
کمپانی Insight Robotis اعلام کرد : این اولین ربات در دنیا است که میواند حدود 80 کیلومتر از جنگل را پوشش دهد.
رکس شام افزود: بعد از اینکه ربات، آتش را شناسایی کرد ما با استفاده از پلتفرم GIS که سیستم اطلاعات جغرافیایی است مکان جغرافیایی آتش را ردیابی میکنیم و با مشخص کردن آن روی نقشه، آتش نشانان میتوانند محل آتش سوزی را ببینند.
در این راه از پلتفرم نرم افزار GIS استفاده میشود که در زمان شناسایی آتش نیروی ویژه را خبر میکند و با اطلاعات کامل و دقیق و در لحظه ای که از محل و گستردگی آتش به مأموران میدهد کمک میکند تا بتوانند بهترین طرح را برای مهار آتش در نظر بگیرند.

نظرات : 0

ثبت نظر

11866