۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

ربات انسان نما در خدمت گردشگران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این ربات به گونه ای طراحی شده است که تا حد ممکن شبیه به انسان باشد و قادر است به زبان آلمانی مکالمه کند.
شرکت توشیبا سیستم کنترل آخرین نسل از ربات خود را بهبود داده است تا حرکات آن بیش از پیش به انسان شبیه شود.
توشیبا در این نمایشگاه قابلیت های ربات Chihira Kanae را در ارائه خدمات به صنعت گردشگری به نمایش گذاشت. این ربات به عنوان مسئول پذیرش، پاسخگوی سوالات مراجعین در رابطه با نمایشگاه بود.
پیش از این دو نمونه دیگر از این ربات توسط شرکت توشیبا تولید شده است. نمونه اول به نام Chihira Aico در سال 2014 در نمایشگاه فناوری Ceatec در کشور ژاپن رونمایی شد.
نمونه دوم که Chihira Junko نام داشت در ماه اکتبر گذشته رونمایی شد و در حال حاضر در فروشگاه های شهر توکیو به عنوان مامور اطلاعات در حال خدمت رسانی است.
ربات Chihira Kanae مانند نمونه های قبلی قادر است به زبان های انگلیسی، ژاپنی و چینی و حتی به زبان اشاره صحبت کند. البته سیستم پردازش زبان این ربات قابلیت توسعه را دارد و میتوان آن را به گونه ای طراحی کرد که بتواند بسیاری از زبان ها را درک کند.
به گفته مقامات توشیبا این ربات علاوه بر صنعت گردشگری در حوزه سلامت نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به همین علت تلاش شده ظاهر و حرکات آن تا حد ممکن به انسان شبیه باشد تا راحت تر بتواند با انسان ها به ویژه سالخوردگان، ارتباط برقرار کند.
طی نظرسنجی هایی که در ژاپن و آمریکا انجام شد، ژاپنی ها عمدتا خواهان روبات هایی هستند که کاملا شبیه به انسان بوده و تشخیص آن ها از انسان ها امکانپذیر نباشد. اما آمریکایی ها و به طور کلی غربی ها ترجیح میدهند که دقیقا بدانند در چه زمانی با یک ربات سروکار دارند.

نظرات : 0

ثبت نظر

20026