۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

رییس سازمان فضایی: زمینه همکاری با بخش خصوصی وجود دارد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بهرامی با اشاره به تفاهمنامه این سازمان با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست اظهار داشت: زمینه فعالتر شدن بخش خصوصی فراهم شده و در این راستا آمادگی همه نوع همکاری با بخش خصوصی وجود دارد.
وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به  فعال تر شدن بخش خصوصی در حوزه کاربردها ادامه داد: باید بازار کسب و کار را فراهم کنیم تا بخش خصوصی مطمئن شود کسب و کار پایداری در این حوزه دارد. 
دکتر بهرامی در عین حال، سیاست کلان دولت را ارتباط مستقیم با مصرف کننده ندانست و گفت: بخش خصوصی به طور معمول دنبال ساخت ماهواره است در حالی که باید از پروژه های بزرگ خارج و در بخش توسعه محصول و فناوری ورود کند. به ویزه که حجم زیادی از اطلاعات موجود است که می تواند توسط بخش خصوصی رمزگشایی شود. 
وی از دیگر برنامه های سازمان به ارتباط بیشتر و مستمر با دانشگاه ها و کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان فعال بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها می توانند در مراکز رشد به این امر کمک کنند و فقط لازم است فضای کسب و کار را طراحی کرد. 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

16329