۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

بات جدید مایکروسافت همچنان در حال آموزش

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ بر اساس تحقیقی که بی‌بی‌سی انجام داده بات مایکروسافت بنام Captionbot توانست هنرپیشه فیلم جیمز باند؛ دانیل کریگ؛ را شناسایی کند اما در تشخیص ساعت اپل دچار مشکل شد.

اما بات چیست؟ بات یک برنامه کامپیوتری است که قادر است با بکارگیری هوش مصنوعی با انسانها ارتباط برقرار کند.

این مشکل فقط مربوط به مایکروسافت نیست؛ اخیرا فعالیت چت‌بات توییتر بنام Tay هم متوقف شد چون در حال توییت کردن حرفهای توهین‌آمیز و نامربوط در فضای مجازی بود.

اما توییتر گفت هر چقدر بیشتر با Tay چت کنید؛ هوشش بیشتر میشود. ولی کاربران خیلی زود دریافتند که میتوانند به Tay حرفهای نادرست؛ زشت و ناپسند یاد بدهند.

حالا Captionbot بجای Tay خبرساز شده البته این بات چندین برادر و خواهر دارد. یکی از آنها قادر است چهره‌هایی که میبیند را با افراد مشهور مطابقت دهد؛ بات دیگر میتواند سن کسی که در عکس وجود دارد را حدس بزند و یا باتی که میتواند نژاد سگها را تشخیص دهد.

این باتها که توسط بخش خدمات شناختی مایکروسافت ساخته شده‌اند از API توسعه‌دهندگان استفاده میکنند و از روی تگ عکسها اطلاعات آن را استخراج میکنند.

 

باتهای فیسبوک

شرکتهای بزرگ فناوری از تواناییها و پتانسیلهای باتها بوجد آمده‌اند. فیسبوک چند روز پیش اعلام کرد طرحهای بزرگی برای برنامه‌های هوش مصنوعی دارد.

قرار است فصل بهار شاهد راه‌اندازی بسیاری از پلتفرمهای این سیستم توسط فیسبوک باشیم. یکی از مدیران فیسبوک میگوید: باتها به احتمال 99.99 درصد وظایفشان را انجام میدهند اما اگر مشکلی پیش بیاید آنوقت انسان میتواند با دخالت خود مشکل را حل کند. این برای هر دو طرف عالیست.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

21163