۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

ربات تک چشمی که میتواند مینیون شخصی شما باشد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ یکی از این روباتها «جیبو» (Jibo)‌ نام دارد که از سال 2012 روی آن کار شده و بنظر میرسد که اواخر سال 2016 با قیمت 746 دلار وارد بازار میشود.

روباتهای دوست داشتنی زیادی تاکنون معرفی شده‌اند: پپر؛ میلو؛ رولینگ بات ال‌جی و آسیموی هوندا. اما در زمینه تعاملات اجتماعی روباتهای کمی را دیده‌ایم که بتوانند در کنار انسانها کتاب بخوانند؛ آواز بخوانند یا با روباتهای فرزندانتان بازی کنند.

اما حالا یک شرکت چینی بنام NXROBO یک مرحله به جلو رفته و روباتی بنام BIG-i ساخته که میتواند ترند خانواده‌‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. به گفته کمپانی سازنده؛ BIG-i یک روبات خدمتکار شخصی است که کاملا متحرک بوده؛ در تمام فضاها بخوبی حرکت میکند و برخی از کارهای تعریف شده خانه مانند پخش موسیقی؛ هشدارهای امنیتی و برقراری تماسهای ویدئویی را انجام میدهد.

 

 

 

تا اینجا همه چیز عادی بنظر میرسد اما تفاوت اصلی آنست که BIG-i صاحبش را بخوبی میشناسد. این روبات با کمک فناوری شناسایی چهره بصورت صاحب خود نگاه میکند و با آن ارتباط برقرار میکند. سپس شروع به یادگیری رفتار؛ نحوه صحبت کردن و همچنین آشنا شدن با عادات وی میکند. حتی BIG-i یاد میگیرد که از چه کسی باید دستور بگیرد.

روبات تک چشم BIG-i با تمام افراد اطراف خود ارتباط برقرار میکند اما فرمانهایی که صاحبش میدهد برایش در اولویت قرار دارد.

کمپانی NXROBO روبات BIG-i را طوری طراحی کرده که خیلی سریع با برنامه‌ریزی زبان صوت؛ شناسایی چهره و ردیابی حرکات همه چیز را یاد بگیرد.

این روبات وقتی که با رفتار مالکش آشنا شد و به آن خو گرفت قادر است با گذشت زمان کارهای بیشتری را انجام دهد. بعنوان مثال این روبات وقتی فرزند خانواده میوه برمیدارد؛ با ردیابی او یادآوری میکند که دستهایش را بشوید. زمانیکه یکی از اعضای خانواده از آشپزخانه بیرون میرود؛ BIG-i به او یادآوری میکند تا اجاق را خاموش کند.

این روبات 12 کیلویی بجای پلاستیک از جنس فابریک فشرده ساخته شده و طراحی آن بگونه‌ای است که هیچ خطری متوجه خردسالان و بچه‌های کوچک نمیشود.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

54942