۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

جهان «های‌تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته از نگاه بیشتر کارشناسان است:

 

 

 

 

ایتالیا همیشه بخاطر غذاهای لذیذ؛ شوهای مد لباس؛ باشگاههای قدیمی فوتبال شناخته میشود اما بزودی یک عنوان دیگر هم به این لیست اضافه میشود: کارخانه‌های UFO. البته به آنها اجسام شناور ناشناخته هم گفته میشود و قرار است بزودی به سواحل ایتالیا بیایند.

معماری این ساختمانها نشانگر راهکارهای نوآوری برای مبارزه با هزینه‌های بالای اجاره و بالا آمدن سطح آب دریاهاست. سازنده UFO شرکت ایتالیایی Jet Capsule است و مفهوم شناور بودن آنهم در حقیقت یک کشتی خودران کوچک است که در واقع یک استودیوی آپارتمانی روی آب است.

 

 

 

این هفته پلیس «سانتا کلارا کانتی» مشغول بررسی یک جسد بود. جسدی که به همراه اسلحه در اتاق کنفرانس  اپل در کالیفرنیا پیدا شد. اتاق مذکور در دفتر مرکزی اپل قرار دارد. این اتفاق روز چهارشنبه صبح رخ داد. پلیس این منطقه بعد از تحقیقات خود؛ هرگونه احتمال خودکشی را رد کرده است.

اپل هنوز واکنشی به این حادثه و اینکه فرد مذکور در آن کمپانی چه نقشی بر عهده داشته منتشر نکرده است.

 

 

 

توجه رسانه‌های هند به جنایتهایی که در چند سال اخیر بر علیه زنان این کشور رخ داده هنوز نتوانسته تأثیر مثبتی روی کاهش اینگونه حوادث تلخ داشته باشد. بر اساس خبرهایی که منتشر شده فقط در سال 2014 تعداد بیشتر از 370 هزار جنایت بر علیه زنان به ثبت رسیده است. دولت برای حل این مشکل به فکر روشهای موقتی افتاده و یکی از آنها قرار دادن دکمه وحشت در تمام گوشیهای عرضه شده در هند است. به دستور دولت از ژانویه 2017 تمام تلفنهای همراهی که در این کشور به فروش میرسد باید مجهز به دکمه وحشت و GPS باشند.

 

 

 

اپل گزارش مالی سه‌ماهه دوم 2016 را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و بر این اساس این کمپانی برای اولین بار بعد از ۱۳ سال با کاهش درآمد سالیانه روبرو بوده است. درآمد اپل در سه‌ماهه دوم هم نسبت به مدت مشابه 2015 حدود 13 درصد تنزل را نشان میدهد.

خبر بعدی این هفته نیز بنوعی به اپل مربوط میشود. اف‌بی‌آی اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی از نحوه هک گوشی آیفون «فاروق» در اختیار این کمپانی نخواهد گذاشت و به این ترتیب اپل هیچوقت نخواهد فهمید که روزنه‌ای که هکرها با استفاده از آن به این گوشی نفوذ کردند چه بوده است.

 

 

 

آیا شما هم از پیغامهای دائم و یادآوریهای همیشگی ویندوز ۱۰ بمنظور بروزرسانی کردن این سیستم عامل بستوه آمده‌اید؟ حداقل این قضیه در مورد خانم هواشناسی بنام «متینکا اسلیت» صدق میکند. “وای! مایکروسافت ویندوز ۱۰ را پیشنهاد میکند.” این جمله‌ای بود که او در حین برنامه زنده به زبان آورد. وی که بشدت عصبانی شده بود؛ ‌بعد از مدت کوتاهی با خنده گفت: “حالا باید چه کار کنم؟”

 

 

 

و بالاخره بعد از هفته‌ها زمزمه؛ «اسپیس‌ایکس» بطور رسمی اعلام کرد که تا سال 2018 یک سفینه فضایی به مریخ میفرستد. این اولین حرکت «ایلان ماسک» برای تحت سلطه درآوردن همسایه ماست. وی این خبر را در توییتر شخصی خود در روز چهارشنبه اعلام کرد. بر اساس این توییت؛ آنها از «اژدهای قرمز» برای انجام این مأموریت استفاده میکنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

53192