۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

دست رباتیک ماهر پنج انگشتی ساخته شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شبیه سازی مهارت‌ها یکی از سخت‌ترین مشکلات سر راه متخصصان رباتیک بود، شبیه‌سازی مهارت‌های دست به استفاده از اعضاء و بخش‌های بدن برای تولید نیرو برای به حرکت درآوردن یک شیء یا جذب نیروی حاصل از اشیا اطلاق میشود.
این تیم سال‌های زیادی را صرف ساخت سفارشی یکی از تواناترین دست‌های رباتیک پنج انگشتی در جهان کردند.
آنها سپس یک مدل شبیه سازی دقیق که یک رایانه را قادر به تجزیه و تحلیل حرکات در زمان واقعی میکند توسعه دادند.
محققان در آخرین نمایش خود از این دست رباتیک، وظایفی مانند چرخاندن یک لوله را به این دست محول کردند.
دست رباتیک، به لطف الگوریتم های یادگیری ماشینی که اقدامات ربات را برای رسیدن به نتیجه مطلوب برنامه ریزی میکردند، با هر بار تلاش برای چرخاندن این لوله در انجام این کار ماهرتر میشد.
محققان اعلام کردند: در ساخت یک دست رباتیک ماهر پنج انگشتی دو فاکتور طراحی و کنترل از اهمیت بالایی برخوردار است.
تیم تحقیقاتی دست رباتیک را با هزینه‌ای در حدود 300 هزار دلار و با یک سیستم سفارشی پنوماتیک طراحی کردند که به حرکت سریع انگشتان کمک میکند.
این فناوری جدید برای استفاده تجاری و یا صنعتی بسیار گران قیمت بوده، اما به محققان اجازه آزمایش استراتژی‌های کنترل نوآورانه را میدهد.
محققان الگوریتم‌هایی را توسعه دادند که به یک رایانه اجازه میدهد تا مدل‌های بسیار پیچیده رفتاری این دست پنج انگشتی مانند تایپ روی یک کیبورد یا گرفتن و پرتاب یک چوب را برای رسیدن به نتایج مختلف طراحی کند.
همزمان با اینکه ربات وظایف مختلفی را انجام میدهد، سیستم اطلاعات را از حسگرهای مختلف و دوربین‌های ضبط حرکت گرفته و از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای اصلاح و توسعه مستمر مدل‌های واقعی تر استفاده میکند.

نظرات : 0

ثبت نظر

72569