۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو جذب بازار نانو می شوند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی رحمانی مدیر اجرایی مسابقه ملی فناوری نانو گفت: ‌مسابقه ملی فناوری نانو با هدف ترویج و توسعه این فناوری در مراکز علمی و آموزشی کشور به ویژه در فضاهای دانشجویی طراحی شده است؛ مسابقات ملی فناوری نانو از سال1390 آغاز شده و امروز 24 اردیبهشت ماه ششمین مرحله این مسابقه برگزار شد. 
مدیر اجرایی مسابقه ملی فناوری نانو گفت: این مسابقه بستر مناسبی برای شناسایی نخبگان این حوزه از فناوری است و همچنین نهادهای ترویجی برتر فعال در این حوزه نیز از طریق این مسابقه نیز شناسایی می شوند.
وی افزود: با استفاده از این مسابقه ستاد توسعه فناوری نانو این امکان را خواهد داشت تا حمایت ها و برنامه هایی که برای ترویج و توسعه این فناوری در نظر گرفته است ارزیابی کند و جهت یابی مناسبی داشته باشد. 
رحمانی گفت: این آزمون در 30 حوزه و در 20 استان کشور در حال برگزاری است و داوطلبان رشته های شیمی ، مهندسی مکانیک، فیزیک، زیست شناسی و مهندسی شیمی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.
وی افزود: به ترتیب استانهای فارس، اصفهان،‌خوزستان، خراسان رضوی و کرمان بیشترین تعداد داوطلبان را در این مسابقه دارند.
مدیر اجرایی مسابقه ملی فناوری نانو گفت:‌ ثبت نام مسابقه ملی فناوری نانو با فرآیندی مشابه هرساله از مهرماه آغاز می شود و داوطلبان تا اسفندماه فرصت نام‌نویسی دارند، در این فاصله چند ماهه نهادهای ترویجی نانو به کمک مدرسان این حوزه، رسالت تبلیغ ، اطلاع رسانی و ثبت نام و حتی آموزش داوطلبان را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: داوطلبان از اسفند به بعد فرصت ویرایش اطلاعات خود و دریافت کارتهای ورود به جلسه را دارند و نهایتا در نیمه دوم اردیبهشت ماه این مسابقه که به شکل یک آزمون کتبی  است برگزار می شود که امروز 24 اردیبهشت ماه شاهد برگزاری ششمین دوره این مسابقه هستیم.
رحمانی در خصوص زمان اعلام نتایج نیز گفت: تلاش می کنیم نیمه دوم خرداد ماه نتایج را اعلام کنیم.
مدیر اجرایی مسابقه ملی فناوری نانو با بیان اینکه این آزمون سال گذشته در دانشگاه امام علی(ع) برگزار شده بود گفت: با توجه به اینکه دانشگاه امیرکبیر از نظر موقیعت دسترسی و محل های مناسبی که برای برگزاری آزمون دارد، تصمیم بر این شد که برای امسال این دانشگاه انتخاب شود.
رحمانی با اشاره به  آمار ثبت نام کنندگان این آزمون گفت: در این آزمون 4 هزار و 545 داوطلب شرکت کردند که آمار دقیقی تا این لحظه از حضور داوطلبان در آزمون نداریم که این آمار پس از آزمون اعلام خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه تعداد صندلی های خالی، بیشتر از تعداد داوطلبان است گفت:‌ طبق تجربه سالهای پیش معمولا درصد حضور در آزمون نزدیک به 43تا 44 درصد بوده است که با توجه به تخصصی بودن آزمون و پیچیدگی های خاص آن، به نوعی این آمار برای چنین آزمونی پذیرفته شده است.
مدیر اجرایی مسابقه ملی فناوری نانو گفت: جوایزی که برای برگزیدگان آزمون در نظر گرفته ایم به 3 دسته اصلی تقسیم می شود؛ جوایز نقدی ، اعتبار مالی استفاده از خدمات آزمایشگاهی فناوری نانو و همچنین گواهی تدریس فناوری نانو ویژه برگزیدگانی است که حدنصاب علمی آموزشی آزمون را کسب کنند. 
وی در پایان تاکید کرد: وقتی برگزیدگان از ستاد توسعه فناوری نانو گواهی تدریس دریافت می کنند می توانند در مراکز آموزش و پرورش و حتی مراکز دانشگاهی به تدریس این فناوری بپردازند و از حمایت های ستاد برخوردار شوند، همچنین اگر مایل باشند می توانند در این حوزه جذب بازار کار شوند.
مسابقه ملی فناوری نانو به عنوان بزرگترین رقابت علمی آموزشی کشور در زمینه فناوری نانو با حضور بیش از 4 هزار و 500 نفر در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برگزار می شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

55774