۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

رویداد CES Asia 2016:‌ گشت و گذار انواع روباتها در محیط نمایشگاه

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، «رابین راسکین» که میزبان بخش روباتیکها در رویداد امسال بود در این ارتباط گفت که بنظر این بهترین زمان برای معرفی روباتهاست. حدود 65 درصد از پولی که روی تحقیق و توسعه روباتیک صرف میشود مربوط به بخش آسیا پاسیفیک است.

او به نقش پررنگ روباتیکها اشاره کرد: در عرض سه سال روباتیکها به یک صنعت 135 میلیارد دلاری تبدیل میشوند.

رویداد CES Asia 2016 میزبان روباتهایی بود که هر کدام تخصص خاصی دارند: آموزش و تعیلم به کودکان؛ دستیاران شخصی یا مراقبت‌کننده حیوانات. اسامی که برای این روباتها انتخاب شد بامزه و جالب است.

راسکین به شوخی گفت که فکر میکنم هر روباتی که در دنیا تولید میشود من در نامگذاری آنها دخیل هستم. ولی هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل راه زیادی داریم؛ کسانی که فکر میکنند روباتها در همین نزدیکیها هستند بیش از اندازه خیال‌پردازند.

نمایشگاه CES Asia 2016 روز جمعه 24 اردیبهشت به پایان رسید.

در اینجا با برخی از این روباتها آشنا میشویم:

 

 

 

Loobot:

این روبات بامزه برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال ساخته شده و میتواند به سئوالات جواب دهد. شکل آنها شبیه آدم برفی است و میتواند راه برود؛ بچرخد؛ برقصد یا آواز بخواند. در ساخت آن فناوری پردازش ابر سمانتک بکار رفته است.

 

 

 

Catalia Health Mabu:

روبات «مابو» یک همراه برای افراد مسن است و برای مراقبت و نگهداری از آنها و برای کمک به شرایط سخت بدنی و ناتواناییهای فیزیکی ساخته شده است.«مابو» میتواند بیماری که وظیفه نگهداری از او به وی سپرده شده را بشناسد؛ و به دستورات زبانی وی پاسخ دهد.

 

 

 

AvatarMind iPal:

این روبات ایستاده همراه کودک است و قادر است برقصد. همچنین در جلوی آن صفحه لمسی تعبیه شده که فیلم پخش میکند. اینترفیس زبانی که برای آن درنظر گرفته شده این امکان را میدهد تا براحتی با کودکان صحبت کند. البته iPal هنوز راه زیادی در پیش دارد.

 

 

 

Wonder Workshop Dot and Dash:

آموزش مهارتهای برنامه‌نویسی توسط یک روبات انجام میشود. این روبات که شاید شبیه بستنی اسکوپی می‌ماند به کودکان کمک میکند تا با یک اپلیکیشن همراه آنها را برنامه‌ریزی کنند.

با چند دستور ساده حرکت میکند؛ اما زمانیکه بچه‌‌ها کد زدن حرفه‌ای را یاد میگیرند بالطبع برنامه‌نویسی هم پیچیده‌تر میشود.

 

 

 

Cowa Robot:

این روبات از نظر ظاهری شبیه چمدان روی چهار چرخ است. روبات «کوا» میتواند دنبال شما آمده و هرجا که میروید با شما باشد. درست مانند یک سگ؛ اما قادر است تا وسایلتان را حمل هم بکند. یک باتری قابل شارژ در داخل آن تعبیه شده که تأمین برق لازم را راحت‌تر میکند.

 

 

 

WowWee Chip:

یک سگ هوش مصنوعی که به دستورات صاحبش گوش میکند. این روبات میداند که چه زمانی چراغها خاموش میشود و در همان زمان به رختخواب میرود. «چیپ» میتواند با دوربین ۳۶۰ درجه‌ای که مانند یک توپ است تمام صحنه‌‌ها را ضبط کند.

 

 

 

RoboMing:

این روبات کاملا متفاوت است؛ RoboMing با خود آیپد حمل میکند و شبیه یک وسیله telepresence عمل میکند. موتور قدرتمندش این امکان را میدهد که تعادلش را براحتی حفظ کند و باتری قوی آن امکان استندبای به مدت 24 ساعت و استفاده مداوم برای 8 ساعت را تأمین میکند.

 

 

 

WowWee COJI:

این روبات با استفاده از ایموجی به کودکان کدنویسی یاد میدهد. بقدری کوچک است که در کف دست جا میشود. وقتی آن را تکان بدهید عکس‌العمل نشان میدهد و ایموجیها را روی صفحه کوچکی که دارد نشان میدهد. آنها با پاسخ دادن به این ایموجیها با کودکان ارتباط برقرار کرده و به آنها کدنویسی یاد میدهند.

نظرات : 0

ثبت نظر

19903