۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

جهان «های تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل

از طرفداران اپل هستید؟ آیا منتظرید که هر چه زودتر کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) برگزار شود؟ کافیست که از Siri سئوال کنید. اما جالب اینجاست که این مشاور مجازی اپل تا چند روز پیش در این مورد جواب قطعی نمیداد و اینطور وانمود میکرد که اطلاعات زیادی ندارد. اما حالا هم تاریخ برگزاری این کنفرانس را به شما میدهد و هم محل برگزاری آنرا: 13 تا 17 ژوئن یعنی 24 تا 28 خرداد در سانفرانسیسکو؛ کالیفرنیا.

 

شبکه اجتماعی

برادر بزرگتر گوش میکند و نامش فیسبوک است. این شبکه مجازی هیچگاه خبر استراق سمع مکالمات کاربران در محدوده تلفن همراه را تکذیب نکرده است؛ البته برای اینکار اپ فیسبوک باید باز باشد. اما الان گفته میشود که امپراطوری مارک زاکربرگ ممکن است با شدت کمتری این کار را انجام دهد. به گفته پروفسور «کلی برنز» که در زمینه ارتباطات جمعی در دانشگاه فلوریدای جنوبی مشغول بکار است فیسبوک ممکن است گاهگاهی به صحبتهای شما گوش کند.

 

گیم

اگر از علاقمندان بازی Super Mario Maker هستید قطعا میدانید که پشت سر گذاشتن برخی از مراحل این بازی به سختی حل مسائل ریاضی در دانشگاه است. اخیرا تحقیقاتی دراین زمینه انجام شده که نشان میدهد این مسئله از لحاظ علمی صحت دارد. به گفته تیم Miss Open که یک تیم از محققان هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر از MIT‌ است حل مشکلات و پشت سر گذاشتن برخی از مراحل این بازی به سختی حل مسئله در کلاسهای سخت و مشکلی مانند PSPACE است.

 

شبکه اجتماعی

بنظر میرسد که پاپ؛ رهبر کاتولیکهای جهان نسبت به ویدئوهایی که در یوتیوب منتشر میشود با میلیونها کاربر این شبکه در سطح دنیا هم عقیده است. وی در یک ملاقات خصوصی با تعدادی از ستارگان جهانی دنیای وب اعلام کرد که به خیلی از ویدئوهایی که در یوتیوب منتشر میشود علاقه دارد و همیشه آنها را دنبال میکند.

 

خودروی الکتریکی

زمانیکه تسلا اعلام کرد مدل X Crossover خود را با درهای تخیلی مانند شاهین تولید میکند موجب حیرت و شگفتی طرفدارانش شد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرده که تمام بررسیها و تحقیقات در این زمینه انجام شده و بزودی شاهد چنین چیزی خواهیم بود. آنها اخیرا نرم‌افزار مدل ایکس را بروزرسانی کردند. در نسخه جدید صاحب خودرو میتواند با فشار دادن دکمه‌ای که روی دسته کلید وجود دارد همه درها را بطور همزمان ببندد.

 

هوش مصنوعی

سیستم هوشمند Swarm در چندماه اخیر با پیش‌بینی درست برخی از وقایع و رویدادهای مهم برای خود شهرت زیادی کسب کرده؛ در ماه فوریه موفق شد از بین 15 برنده احتمالی اسکار نام ۱۱ نفر را درست پیش‌بینی کند. در ماه مه در جریان مسابقات سوارکاری کنتاکی چهار نفر اول را درست حدس زد و حالا قرار است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش‌بینی کند. برای خیلیها شنیدن حدس این سیستم هیجان انگیز است.

 

شبکه اجتماعی

فیسبوک یک موتور درک و فهم تکست بنام «دیپ‌تکست» (DeepText) راه‌اندازی کرده است. این سیستم جدید قادر است هزاران پستی که در هر ثانیه روی این سرویس منتشر میشود را بخواند و بفهمد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

96159