۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

نخستین ربات پوشیدنی مخصوص کودکان آزمایش شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از گیزمودو، از آنجایی که این بیماری باعث از بین رفتن نورون‌های حرکتی میشود، بدن کودک تا جایی رو به زوال میرود که دیگر قادر به راه رفتن نبوده و اسیر بستر میشوند.
دستگاه رباتیک جدید 12 کیلوگرمی از آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده و از پنج موتور کمکی در هر پا برای کمک به کودک در انجام حرکات و فعالیت‌های روزانه و اجتناب از عوارض بیشتر ناشی از بی‌تحرکی استفاده میکند.
این موتورهای پا شامل حسگرهایی هستند که کوچکترین قصد حرکت را شناسایی کرده و سپس یک رایانه آنبرد به پیگیری گامهای کودک برای ایجاد نرم‌ترین شکل راه رفتن مکانیکی ممکن میپردازد. از آنجایی که کودکان بطور مداوم در حال رشد و حرکت هستند، کل مجموعه این ربات پوشیدنی با محافظ‌های تلسکوپی طراحی شده که به همراه بیمار رشد میکنند.
رویکرد هوشمندانه محققان مشابه الگوریتمی است که شرکت SRI Ventures اخیرا در لباس رباتیک نرم Superflex خود به کار برده است. ایجاد تغییرات اندکی در این الگوریتم میتواند به افزایش طول عمر باتری اسکلت خارجی اسپانیایی کمک کند.
محققان اکنون در حال آزمایش این اسکلت خارجی روی سه کودک داوطلب در مادرید و بارسلونا هستند. در آمریکا نیز مهندسان دانشگاه هاروارد با شرکت رباتیک‌کاران ReWalk برای آزمایش و تجاری‌سازی یک محصول نرم و مشابه همکاری میکنند که برای بزرگسالان مبتلا به محدودیت‌های حرکتی طراحی شده است.
علویان افزود: سرویس دهندگان ارتباطی برای انتقال اطلاعات بین ایستگاه‌های خود و یا سایر شرکت ها در داخل شهرها، بین شهرها و نیز بین کشورها، نیاز به یک مسیر مطمئن و با ظرفیت بالا دارند. این نیاز صرفا با بهره‌برداری از آخرین تکنولوژی های موجود با استفاده از کابل فیبرنوری، که سریعترین و با ظرفیت‌ترین و مطمئن‌ترین روش ممکن است، حاصل میشود. انتقال اطلاعات از طریق فیبرنوری نیاز به تجهیزات خاصی دارد که بتواند با یک زوج از فیبر نوری انبوهی از اطلاعات را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند که جدیدترین روش این انتقال DWDM نام دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

73072