۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

جهان «های‌تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

سیستم‌عامل iOS 10

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) بعنوان یک قدم بزرگ در برنامه‌های این کمپانی بود چون iOS 10 در این رویداد مهم معرفی شد. درحالیکه iOS 10 و Siri ستاره‌های این کنفرانس بودند اما آپدیتهای مهمی برای WatchOS 3؛ tvOS و macOS عرضه شد. هرچند که بر خلاف انتظار اپل هیچ دستگاه جدیدی در این رویداد رو نکرد با اینحال چیزی از هیجان این کنفرانس کم نشد. کنفرانس توسعه‌دهندگان نکات کلیدی از آینده محصولات اپل به نمایش گذاشت و تاحدودی ما را با نگرش این کمپانی به آینده آشنا کرد.

 

گیم و گیمینگ

نمایشگاه E3 2016 هفته گذشته آغاز شد و مایکروسافت یکی از هیجان ‌انگیزترین محصولات خود را در طی سالیان اخیر رونمایی کرد. تعهد این کمپانی به cross-platform از طریق پروژه جدید Xbox Play Anywhere در این رویداد کاملا نمایان بود و در بین تمام خبرهای اعلام شده در E3 بی‌شک این خبر مایکروسافت خودنمایی میکرد. همچنین معرفی دو کنسول جدید ایکس‌باکس وان نشان داد که مایکروسافت بشدت از جامعه توسعه گیم و گیمرها پشتیبانی میکند.

 

فضا و نجوم 

ناسا بین سه تیم اولی که موفق به رشد بافتهای بدن انسان در شرایط آزمایشگاهی شوند 500 هزار دلار تقسیم میکند. این مؤسسه قصد دارد با کسب یافته‌های جدید درباره بافت و عضلات انسان سفر به اعماق فضا را به تجربه‌ای بی‌خطر یا حداقل کم‌خطر برای بدن انسانها تبدیل کند. ناسا درک بهتر و بیشتر از شرایط سلامت فیزیکی و ذهنی فضانوردان در فضا را در اولویت برنامه‌هایش قرار داده است.

 

گجت

بتازگی MIT تحقیقات جدیدی انجام داده تا مشخص کند اگر اپل تصمیم به ساخت آیفون در آمریکا بگیرد دقیقا چقدر هزینه برای آنها در بر خواهد داشت. در واقع محققان دو تحقیق انجام دادند یکی اینکه اگر فقط اسمبل در آمریکا صورت گیرد چقدر هزینه دارد و دیگر اینکه اگر کل فرآیند تولید در این کشور انجام شود هزینه آن چقدر خواهد شد.

 

 اسپیکر

اسپیکرهای بلوتوث در مدت زمان کوتاهی توانستند به شهرت برسند و ره صدساله را یک شبه طی کنند. این مسئله نه‌ فقط از نطر فنی بلکه از نطر طراحی نیز در مورد این وسیله صدق میکند. این روزها کمپانیهای بیشتری دیده میشوند که از طراحیهای سنتی و قدیمی فاصله گرفته‌اند و از انواع و اقسام موادی که در دسترس است برای ساخت اسپیکرهای زیبا و جذاب استفاده میکنند. طراحی با چوبهایی مانند بامبو بتازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده و تا حدی جای پلاستیک را گرفته است.

 

 انرژی پاک

میزان انتشار گازهای CO2 در کشور آلمان از سال 1990 به بعد تغییر چندانی نکرده به همین دلیل مقامات این کشور تصمیم به اتخاذ تصمیمات جدی و سخت‌گیرانه گرفته‌اند. طبق قانون جدید تا سال 2030 تمام خودروهایی که در این کشور به ثبت میرسند باید عاری از تولید هرگونه گازهای سمی و مضر باشند و این قانون برای تمام خودروهایی که در خیابانهای این کشور تردد میکنند وضع میشود.

 

 فضا و نجوم

تاکنون بیشتر از ۳۰۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی شناسایی شده‌اند که 1284 عدد از این سیارات همین ماه گذشته توسط تیم تحقیقاتی تلسکوپ فضایی کپلر صورت گرفته است. چیزی که شاید زمانی بعنوان یک کار بسیار سخت و دشوار تصور میشد این روزها کاملا معمولی شده است. هر روز در خبرها میشنویم که سیاره‌های جدیدی شناسایی شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

 

 اپلیکیشن

فرض کنید زمانیکه میخواهید غذا بخورید با اسمارت‌فون یک عکس از آن بگیرید و سپس یک اپلیکیشن؛ میزان کالری آن غذا را برای شما مشخص کند. کمی رویایی بنظر میرسد اما یک استارتاپ بنام AVA تمام تلاش خود را وقف این کار کرده و متعهد شده تا با ترکیب قابلیتهای مختلفی که در اپهای گوناگون در رابطه با این مسئله وجود دارد یک روش کاملا عملی و دقیق را ارائه دهد. سرویس «تغذیه هوشمند» آوا به کاربران این امکان را میدهد که از بشقاب غذای خود عکس گرفته و آنرا برای AVA ارسال کنند. سپس این سرویس اطلاعات کاملی در باره سلامت غذا و میزان کالری را برای آنها برمیگرداند.

 

 سرویس پخش موسیقی

آمازون برای رقابت با شرکتهایی مانند اپل؛ اسپاتیفای و گوگل یک سرویس جدید پخش موسیقی راه‌اندازی میکند. هرچند که این غول فروشگاهی آنلاین در حال حاضر سرویس مشابهی بنام Prime Music دارد اما گفته میشود سرویس جدید با امکانات پیشرفته‌تر و بروزتر از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

86019