۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

جهان «های‌تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

جوایز امی

این هفته نامزدهای جوایز سالانه امی معرفی شدند. سال گذشته بیشتر جوایز به کسانی رسید که از قبل همه انتظار آنرا داشتند و فقط شاهد چند مورد شگفتی بودیم. مطابق معمول امسال نیز شبکه HBO با سریالهایی مانند Game Of Thrones؛ Veep و «سیلیکون ولی» بیشترین نامزدها را بخود اختصاص داده است.

 

 اپلیکیشن Pokemon Go

هفته گذشته شاهد فراگیر شدن تب بازی اپلیکیشن Pokemon Go بودیم. خیلی از متخصصان در مطالب مختلف از بایدها و نبایدهای این بازی میگویند. ارزش سهام شرکت نینتندو بدلیل ارائه این بازی بالا رفت اما خوب دردسرهایی هم مطابق معمول اتفاق افتاد. از کاربران درخواست شده تا زمان رانندگی بهیچعنوان این بازی را انجام ندهند و وقتی به ترافیک برخورد میکنند به فکر توقف خودرو و پیدا کردن Pokemon نباشند.

 

 گوگل و گیم

گوگل نسبت به گیمینگ نگاه ویژه‌ای خواهد داشت. این غول فناوری بتازگی اعلام کرد که برای اولین بار فستیوال بازیهای مستقل «گوگل پلی» را برگزار میکند. این فستیوال روز ۲۴ سپتامبر در سانفرانسیسکو برگزار میشود و قرار است تعداد ۳۰ بازی از بهترین گیمهای مستقل که در فروشگاه «گوگل پلی» وجود دارد برای شرکت در آن انتخاب شوند. علاقمندان به شرکت در این فستیوال میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت گوگل مراجعه کنند.

 

 واقعیت مجازی

برای علاقمندان به مسابقات اتومبیلرانی و واقعیت مجازی؛ GoPro ویدیویی را منتشر کرده که میتواند برای هر دو گروه جذاب باشد. این ویدیو شرح حال پدر و پسری است که هر دو از حرفه‌ایهای مسابقات موتورسواری هستند و نشان میدهد که آنها چگونه بکمک آخرین فناوریهای دوربینها توانستند موتورسواری با آخرین سرعت را به تصویر بکشند و جلوه تازه و زیبایی از این ورزش مهیج را برای علاقمندان و بینندگان به تصویر بکشند.

 

فضا و نجوم

هفته گذشته برای دومین بار در کمتر از یکسال؛ در حالیکه دوربین ناسا روی ماهواره DSCOVR در تلاش برای ثبت لحظه‌های مختلف از اتمسفر زمین بود؛ ماه با ظاهر شدن در مسیر این دوربین صحنه‌های ناب و بی‌نظیری رقم زد.

 

اپلیکیشن پیام‌رسان

کمپانی «لاین» که سازنده محبوبترین اپلیکیشن پیام‌رسان ژاپن یعنی «لاین» است از روز پنج شنبه هفته گذشته وارد بازار بورس نیویورک شد و بزرگترین آغاز بکار در این بازار معتبر برای یک کمپانی فناوری را در سال جاری رقم زد. این کمپانی با نام تجاری “LN” مشغول به فعالیت است و کار خود را با 42 دلار آغاز کرد. با اینکه آنها در مسیر ابتدایی راه در مقاطعی دچار نزول و افت شدند اما روز اول را با 41.58 دلار پشت سر گذاشتند و این یعنی ۲۷ درصد رشد نسبت به قیمت IPO. به گفته سی‌ان‌ان؛ ارزش لاین در بازار بورس چیزی در حدود 8 میلیارد دلار برآورد میشود.

 

فناوری ۳۶۰ درجه

یوتیوب اعلام کرد همانند سال 2012 و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ امسال نیز این شبکه تمام برنامه‌های انتخاباتی هر دو حزب آمریکا را پوشش میدهد اما اینبار قرار است که از فناوری فیلمهای ۳۶۰ درجه برای مبارزات آنها استفاده شود.

 

 روباتیک

زمانیکه صحبت از استودیوهای آپارتمانی میشود؛ هم مالک و هم مستأجر بدنبال این هستند تا با خلاقیت و نوآوری در زمینه مبلمان بتوانند بهترین استفاده را از فضای کوچکی که در اختیار دارند بکنند. به همین دلیل یک Media Lab از MIT با نام Ori محصولات روباتیک جدیدی را معرفی کرده است. در حقیقت در مبلمان تولیدی این شرکت از فناوری روباتیک استفاده شده تا به اینگونه افراد کمک شایانی در خصوص استفاده بهینه از فضای داخلی آپارتمان بکند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

22160