۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

اپل برای کار با محققان طرف سوم ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، این استارتاپ در زمینه یادگیری ماشین تخصص دارد و اپل قصد دارد با کمک آنها قابلیتهای AI محصولاتش را تقویت کند.

شرکت کوپرتینو بغیر از انتشار مطلب خرید این استارتاپ که در مصاحبه با Recode مطرح شده از دادن هرگونه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرده و تنها به چند جمله کوتاه بسنده کرده است: هر از چند گاهی اپل کمپانیهای فناوری کوچکتر را میخرد و ما معمولا در مورد اهداف و برنامه‌های‌مان با هم بحث نمیکنیم.

به گفته GeekWire؛ اپل این استارتاپ را با پرداخت هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری خریداری کرد.

هنوز مشخص نیست که اپل چه برنامه‌هایی برای Turi در سر دارد اما یکی از منابع بلومبرگ گفته که فناوری یادگیری ماشین این استارتاپ میتواند به «سیری» این امکان را بدهد تا با روشهای جدید با انسانها در تعامل باشد.

از آنجاییکه این کمپانی از AI برای پیشنهاد موسیقی و اپلیکیشن؛ پیش‌بینی کلمات و جمله‌‌هاییکه تصمیم به نوشتن دارید؛ شناسایی عکسها و تصاویر و خیلی موارد دیگر استفاده میکند پس نمیتوان انتظار داشت که اپل از تمام این فناوریها و قابلیتها فقط برای بهینه‌سازی این دستیار صوتی استفاده کند.

گفته میشود که اپل با اینکار قادر است تا با ورود به جامعه رو به رشد محققان AI ارتباط بیشتری با آنها داشته باشد.

همچنین برخلاف اپل؛ Turi ارتباطات و تعاملات بهتری با محققان طرف سوم دارد که این قضیه هم میتواند کمک بسیاری به این شرکت بکند.

استارتاپ Turi حتی در ماه جولای یک کنفرانس یادگیری ماشین برای دانشمندان دیتا برگزار کرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

44758