۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

استفاده از موشک دست دوم اسپیس ایکس برای پرتاب ماهواره

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ورج، موشک معروف فالکون 9 که در ماه آوریل به ISS پرتاب شد و بعد از آن روی یک کشتی دِرون در آب‌های آزاد فرود آمد؛ قرار است دوباره برای این مأموریت جدید فراخوانی شود.

عملیات پرتاپ در سه‌ماهه پایانی 2016 انجام می‌شود و طبق برنامه یک ماهواره SES-10 را به مدار زمین بر فرار آمریکای لاتین قرار می‌دهد.

این ماهواره قرار است سرویس‌های موبیلیتی و ارسال مستقیم تصاویر به خانه‌ها را انجام دهد.

مارتین هلیول؛ مدیر فناوری SES می‌گوید: در سال 2013؛ ما این افتخار را داشتیم که اولین اپراتور ماهواره  تجاری برای راه‌اندازی اسپیس ایکس باشیم و این‌که مجددا می‌توانیم مأموریت خود را با موشک اسپیس ایکس که توانایی خود را به اثبات رسانده انجام دهیم؛ باعث خوشحالی ماست.

وی افزود: ما معتقد هستیم که موشک‌های فضایی؛ عصر جدیدی از سفر به فضا خواهند بود.

این پروژه برای اسپیس ایکس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این شرکت که توسط ایلان ماسک؛ مؤسس به‌نام تسلا اداره می‌شود؛ همیشه با این ایده که سفرهای فضایی باید با کیفیت بهتر و هزینه پایین‌تر انجام شود؛ به حیات خود ادامه داده است.

یکی از روش‌های آن‌ها برای پایین آوردن هزینه‌ها؛ تکیه بر موشک‌های استفاده شده یا به‌قول معروف دست دوم است. موشکی که هم با ایمنی فرود بیاید و هم این‌که از چیزهایی که داخل آن است به‌خوبی محافظت کند در عین این‌که تعمیر و ترمیم آن به حداقل برسد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

اسپیس ایکس تا به امروز شش موشک را با موفقیت فرود آورده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

13774