۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

سقوط ارزش سهام سامسونگ بعد از فاجعه نوت7

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، به‌نظر می‌رسد که داستان اسف‌بار گلکسی نوت 7 به این زودی‌ها تمام نمی‌شود؛ هرچند که سامسونگ متحمل خسارات مالی زیادی می‌شود.

تازه‌ترین تخمین‌ها حاکی از آن است که سامسونگ به دلیل فراخوانی بزرگی که برای گوشی‌های نوت 7 انجام داده حدود یک میلیارد دلار از دست می‌دهد. اما لطمات فراوانی که به برند این شرکت وارد می‌شود می‌تواند بسیار بدتر و حتی جبران‌ناپذیر باشد.

اخبار انفجارهای متعدد گلکسی نوت 7 در همه جا به گوش می‌خورد؛ همه در حال صحبت کردن درباره آن هستند به‌طوری‌که اخیرا قانون‌گذاران امنیت هوایی نیز آن را خطرناک دانسته و به‌همراه داشتن این فبلت پرچم‌دار در بسیاری از خطوط هوایی معتبر ممنوع شده است.

 

 

 

همین چند روز پیش بود که FAA به مسافران خطوط هوایی آمریکا در خصوص استفاده از این گجت در داخل هواپیما هشدار داد.

“به دلیل مشکلاتی که اخیرا در خصوص گوشی گلکسی نوت 7 پیش آمده و سامسونگ نگرانی خود را در این‌باره ابراز کرده؛ سازمان فدرال هواپیمایی مصرا از مسافران می‌خواهد که از روشن کردن یا شارژ کردن این گوشی در زمانی که هواپیما بر فراز آسمان است خودداری کنند.”

به‌نظر می‌رسد که این تصمیم توجه سرمایه‌گذاران در این شرکت را به خود جلب کرده چون بلافاصله بعد از اعلام این خبر سهام سامسونگ به‌شدت سقوط کرد.

تنها در روز جمعه ارزش سامسونگ الکترونیک حدود 10 میلیارد دلار پایین آمد و ارزش سهام آن‌ها 3.9 درصد سقوط کرد.

هفته گذشته سامسونگ دستور فراخوانی 2.5 میلیون دستگاه گلکسی Note 7 را صادر کرد. صاحبان این مدل در قبال بازگرداندن این گوشی می‌توانند یکی از مدل‌های گلکسی S7 یا S7 Edge را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

21897