۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

امیدواری #اسپیس_ایکس به پرتاب دوباره #فالکون قبل از پایان سال

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ورج، روز اول سپتامبر بود که موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس و یک ماهواره متعلق به شرکت فیسبوک به‌طور ناگهانی و غیرمنتظره منفجر شد و از بین رفت.

هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که چه چیزی باعث این اتفاق شد اما با این‌حال هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند مانع رسیدن اسپیس‌ایکس به اهدافش شود. این شرکت در یک نشست خبری اعلام کرد که امیدوار است در ماه نوامبر عملیات پرتاب را از سر بگیرد: “ما منتظر برگشت به شرایط قبل هستیم. تا آن تاریخ حدود ۳ ماه می‌شود که هیچ پرتابی انجام نداده‌ایم.”

در این نشست خبری که در شهر پاریس انجام شد؛ «شاتول» یکی از مدیران این شرکت به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی اظهار کرد که ماه نوامبر را به‌عنوان زمان آغاز کار درنظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد که بیشترین امیدواری اسپیس‌ایکس برای ماه نوامبر است. البته قرار نیست که این بار عملیات پرتاب موشک از همان‌جایی که سانحه قبلی رخ داد؛ انجام شود. محل حادثه دیده تاریخ ۱ سپتامبر هم‌چنان مراحل تعمیر و بازسازی را طی می‌کند و تا رسیدن به مرحله بهره‌برداری زمان باقی مانده است.

علاوه بر آن؛ یک تیم از اسپیس‌ایکس در این مکان در حال تحقیق بر روی پرونده این انفجار و کشف علت وقوع آن است.

به احتمال بسیار زیاد؛ پرتاب بعدی از منطقه‌ای انجام می‌شود که قاصله بسیار زیادی با Heavy rocket فالکون اسپیس‌ایکس دارد.

شاتول در بخشی از صحبت‌های خود ضمن ابراز تأسف بابت مشکل پیش‌آمده گفت سال 2016 شاهد پرتاب موشک فالکون نخواهیم بود و زمان آن تا اوایل سال آینده میلادی به تعویق افتاده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

35741