۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

#رباتی که موفق به خلع سلاح یک سارق خطرناک شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از پاپ سای، جدال بین فرد مجرم و گروه SWAT بیشتر از ۶ ساعت به‌طول انجامید؛ اما در کمال تعجب بدون این‌که حتی یک گلوله شلیک شود و بدون خون‌ریزی پایان یافت.

رئیس پلیس شهر لس آنجلس در این خصوص می‌گوید که این روبات معادله بازی را عوض کرد. خوشبختانه ما برای خلع سلاح کردن یک مجرم خطرناک و خشن؛ جان هیچ‌کدام از مأموران خود را به خطر نیانداختیم.

به نوشته روزنامه تایمز؛ این فرد که ۵۱ سال سن داشت مظنون به سرقت از دو شهروند و تلاش برای به قتل رساندن فرد دیگری بود. اما هلیکوپتر پلیس با ردگیری وی موفق به دنبال کردن سارق شد که نهایتا منجر به مخفی شدن وی پشت تپه‌ای از زباله شد که با بوته و حصار پوشیده شده بود.

وی برای ۶ ساعت تمام در این مکان مخفی شده بود. مأموران از او خواستند تا خودش را تسلیم نیروهای پلیس کند اما وی از این کار سر باز زد. در نتیجه پلیس از یک روبات برای نزدیک شدن به این سارق استفاده کرد. با توجه به اطلاعاتی که این روبات به‌دست آورد مشخص شد که سارق اسلحه خود را نزدیک پاهایش گذاشته است.

اپراتورهای روبات موفق شدند تا این وسیله را با دقت تمام هدایت کنند و موفق به دور کردن اسلحه وی شوند. این مظنون زمانی متوجه شد اسلحه‌اش را از دست داده که روبات قهرمان مجددا برای بریدن حصارها به وی نزدیک شد. در این‌جا بود که او چاره‌ای جز تسلیم خود به پلیس نداشت.

با این‌که این اتفاق به خوبی و خوشی پایان یافت اما همیشه اوضاع بر این منوال نبوده است. در ماه جولای مأموران پلیس دالاس با مجهز کردن یک روبات به مواد منفجره فردی را که گفته می‌شد ۵ مأمور پلیس را به قتل رسانده و به ۷ مأمور دیگر آسیب رسانده به هلاکت رساندند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

50762