۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

دکمه هوم #آیفون7 می‌تواند در زمستان دردسرساز شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، گوشی اپل آیفون 7 در حال حاضر داغ‌ترین اسمارت‌فون بازار است که بعد از ماه‌ها انتظار؛ گمانه‌زنی؛ انتشار اخبار و شایعات بسیار پیرامون آن بالاخره از روز جمعه هفته گذشته در دسترس عموم قرار گرفت.

با این‌که با یک گوشی کاملا جدید و انقلابی در سری گوشی‌های آیفون روبرو نیستیم اما باز هم اسمارت‌فون‌های جدید آیفون با مشخصات و ویژگی‌های جدیدی وارد بازار شدند که یکی از آن‌‌ها دکمه جدید هوم است.

اپل سرانجام تصمیم گرفت تا دکمه فیزیکی هوم را با یک لایه شیشه که در واقع دکمه نیست جایگزین کند. این دکمه جدید از قابلیتی به‌نام Taptic Engine استفاده می‌کند که مختص خود اپل است و بدون شک یکی از جنبه‌های مهم و جالب توجه این گوشی است.

با این‌که این دکمه قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربر می‌گذارد اما حالا که این گوشی به دست مصرف کننده رسیده مشخص شده که مشکلاتی در خصوص فناوری به‌کاررفته در دکمه هوم آن وجود دارد. به‌گفته یکی از کارشناسان که در توییتر منتشر شد؛ به‌نظر می‌رسد فناوری استفاده شده در دکمه جدید اپل فقط زمانی کار می‌کند که با پوست تماس مستقیم داشته باشد. وی برای این‌که حرف خود را ثابت کند به‌جای این‌که انگشتش را به‌صورت مستقیم روی دکمه هوم قرار دهد از یک تی‌شرت استفاده کرد و متوجه شد که آیفون 7 هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

شاید در ابتدا فکر کنید که این نمی‌تواند مشکل به حساب بیاید. اما با توجه به این‌که فصل زمستان به‌زودی از راه می‌رسد و خیلی از مردم از دستکش استفاده می‌کنند؛ این می‌تواند برای صاحبان این گوشی دردسرهایی را درست کند.

اما به هر حال؛ آیفون 7 آن‌قدر امکانات و ویژگی‌های قابل توجه دارد که می‌توان از این ایراد چشم‌پوشی کرد. اپل قابلیت‌های زیادی را در iOS 10 برای قفل کردن صفحه در اختیار کاربران گذاشته؛ در نتیجه عدم امکان استفاده از دکمه هوم جدید در آیفون 7 حتی اگر دستکش به دست داشته باشید نیز نمی‌تواند مشکل بزرگی به‌شمار برود. 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

36889