۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

هفته فناوری امارات #GITEXtechWeek: وقایع روز دوم #نمایشگاه #جیتکس2016دوبی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، یکی از حاضران در نمایشگاه امسال شرکت معروف علی‌باباست. این شرکت مجموعه‌ای از پهپادها و روبات‌هایی را که توسط SME ساخته شده و در پلتفرم علی‌بابا مورد استفاده قرار می‌گیرد را به نمایش گذاشته است.

 

 

هم‌چنین گفته می‌شود که این شرکت تصمیم دارد تا کسب و کار خود را با ارائه کسب و کارهای مختلف در منطقه خاورمیانه توسعه دهد. رئیس بخش توسعه کسب و کار و مارکتینگ علی‌بابا در این خصوص می‌گوید که شرکت‌های کوچک زیادی در منطقه هستند که نسبت به این مسئله ابراز تمایل کرده‌اند و به‌همین دلیل تصمیم داریم تا با فراهم کردن پلتفرم موردنیاز این شرکت‌ها زمینه تجارت خارج از مرز برایشان میسر کنیم.

نکته مهمی که وی به آن اشاره کرد تعداد بازدیدکنندگان از سایت علی‌بابا است. وی ادعا کرد که سایت این شرکت در منطقه بیشتر از یک میلیون مشتری دارد که از این رقم؛ چیزی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از حوزه خلیج فارس هستند.

 

 

از دیگر خبرهای روز دوم در رابطه با کاهش قیمت نفت و تأثیر آن در حوزه IT بود. به‌گفته کریس جانسون قائم مقام شرکت Enterprise Group و مدیر اچ‌پی در MENA؛ این کاهش قیمت روی سرمایه‌گذاری‌های IT در منطقه GCC تأثیرگذار بوده است. اما وی ابراز امیدواری کرد که دولت‌های منطقه نسبت به تعهدات خود در پیاده‌سازی اهداف تعیین شده از جمله رفتن به‌سوی شهرهای هوشمند پایبند بمانند.

یکی از زیباترین غرفه‌های نمایشگاه امسال متعلق به شرکت اتصالات است. یکی از محصولات معرفی شده آن‌ها؛ خودروی الکتریکی آماده برای کار با سیم‌کارت است. هم‌چنین این شرکت یک فروشگاه مجازی را به‌نمایش گذاشته است و در آخر یک کافه روبات.

 

 

مطمئنا اخبار زیادی در این نمایشگاه جریان دارد اما خبرهایی که در بالا آورده شد قسمتی از مهم‌ترین وقایع روز دوم نمایشگاه جیتکس 2016 است.

به گزارش شبکه خبری آی سی تی پرس، #جیتکس2016 دبی روزهای یکشنبه 25 تا پنجشنبه 29 مهر 1395 هجری شمسی برابر با 16 تا 20 اکتبر 2016 میلادی مصادف با 14 تا 18 محرم الحرام 1438 هجری قمری در مرکز تجارت جهانی دبی در کشور امارات برگزار میشود.

برای دریافت آخرین اخبار نمایشگاه جیتکس2016 دوبی با سایت خبری www.ictpress.ir همراه باشید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

30739