۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

سقوط آزاد فروش تبلت هم‌چنان ادامه دارد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ورج، همان‌طور که مطلع هستید گزارش‌های مالی در بازه‌های زمانی سه ماهه منتشر می‌شود و تبلت برای هشتمین بار است که سه ماهه نزولی را پشت سر می‌گذارد.

این آمار که توسط شرکت تحقیقاتی IDC منتشر شده نشان می‌دهد که بازار جهانی تبلت‌ها در سومین فصل 2016 در مقایس با مدت زمان مشابه در سال گذشته با یک کاهش 14.7 درصدی روبرو بوده است.

برندهای زیادی در بازار تبلت‌ها دیده می‌شود اما هیچ کدام موفق نشدند تا بیشتر از 10 میلیون تبلت را در یک بازه سه ماهه به فروش برسانند.

آمار کلی فروش در این مدت تنها 43 میلیون تبلت بوده در حالی که در سال 2015 در همین زمان تعداد 50.5 میلیون تبلت به فروش رسیده بود.

از بین شرکت‌های بزرگ اپل هم‌چنان جایگاه برتر خود در حوزه فروش تبلت را با فروش 9.3 میلیون آیپد حفظ کرده است. بعد از آن‌ها؛ سامسونگ با فروش 6.5 میلیون تبلت در جایگاه دوم قرار دارد. اما با این تفاوت که هر دو شرکت به ترتیب با کاهش فروش 6.2 درصد و 19.3 درصدی همراه بودند.

در طرف مقابل شرکت آمازون را داریم که در این سه ماهه رشد بسیار خوبی داشته و موفق به فروش 3.1 میلیون دستگاه تبلت شده است.

شرکت‌های لنوو و هواوی نیز به ترتیب با فروش 2.7 میلیون و 2.4 میلیون تبلت در جایگاه‌های چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

25229