۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

وضعیت گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم 2016 میلادی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS و به نقل از فون آرنا، طبق این گزارش گوشی‌های آیفون 7 و 7 Plus اپل بیشترین میزان فروش را در آمریکا داشته‌اند.

هم‌چنین در طی این مدت iOS نیز توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته عملکرد بهتری داشته باشد و شاهد یک رشد 5.2 درصدی باشد.

سهم پلتفرم iOS از بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا 34.2 درصد و سهم اندروید با یک افت محسوس از 66.7 درصد به 63.4 درصد رسیده است.

اما برخلاف بازار آمریکا؛ گوشی‌های اپل نتوانستند در بازار سایر کشورهای جهان عملکرد موفقی داشته باشند. طبق این آمار؛ سهم اپل در کشور آلمان به 15 درصد رسیده که نشان‌دهنده یک کاهش 2.5 درصدی است. در چین نیز این سهم از 18.7 درصد به 14.2 درصد کاهش یافته است.

در همین حال اپل بهترین عملکرد را در بریتانیا داشته است. گوشی‌های آیفون 7 و 7 Plus عنوان پرفروش‌‌ترین اسمارت‌فون‌های ماه سپتامبر را با کسب 15.1 درصد از سهم بازار به خود اختصاص داده‌اند. نکته جالب توجه این‌که گوشی آیفون SE در بریتانیا هم‌چنان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و 8.5 درصد از فروش گوشی‌های موبایل را به‌نام خود ثبت کرده است.

اما بعد از افتضاحاتی که گلکسی نوت 7 برای سامسونگ به بار آورد؛ سهم این شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند با افت شدیدی همراه بوده و تنها به‌جز بریتانیا که فروش گوشی‌های این شرکت رشد داشته و سهم 30.4 درصدی بازار را از آن خود کرده؛ در سایر نقاط دنیا عملکرد فوق‌العاده بدی داشته است.

اما هواوی بیشترین سهم از بازار ایتالیا را به‌خود اختصاص داده و فروش گوشی‌های این شرکت با افزایش رشد سالیانه 15.2 درصدی همراه بوده و توانسته 27.3 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند این کشور را از آن خود کند.

بهترین آمار در کشور چین از آن شرکت تازه تأسیس اوپو بوده به‌طوری‌که فروش گوشی‌های این شرکت رشد 8.2 درصدی را تجربه کرده و توانسته 11.2 درصد از سهم گوشی‌های فروخته شده در این کشور را از آن خود کند.

تحلیلگران بازار گوشی‌های هوشمند می‌گویند که ممکن است این آمار و ارقام در تعطیلات سال نوی میلادی با تغییرات زیادی همراه باشد و اپل می‌تواند با فروش گوشی‌های آیفون 7 و 7 Plus رکورد جدیدی را در فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2016 ثبت کند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

23349