۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی ویدیوهای توهین‌آمیز فیسبوک

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از رویترز، در بسیاری از موارد ویدیوها، تصاویر و متن‌های توهین آمیز بعد از آن‌که پست می‌شوند؛ قابل دیده شدن و تماشا هستند و همین مسئله باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

در این‌گونه موارد؛ کاربران باید به‌صورت شخصی وارد عمل شده و رسانه‌ای که پست توهین آمیز منتشر کرده را ریپورت کنند. حالا فیسبوک می‌خواهد برای تغییر این شرایط از هوش مصنوعی استفاده کند و امید دارد که با این روش بتواند ویدیوهای زنده توهین‌آمیز را شناسایی و نشانه گذاری کند.

قابلیت فیسبوک Live یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی است که در اختیار کاربران این شبکه محبوب اجتماعی قرار گرفته است. افراد مشهور برای گفتگو با هواداران؛ رسانه‌های خبری برای اشتراک‌گذاری گزارش‌های زنده و کاربران عادی به‌صورت تفریحی برای این‌که به دوستانشان نشان دهند در آن لحظه در کجا حضور دارند‌؛ می‌توانند به‌راحتی از قابلیت Facebook Live استفاده کنند.

البته هیچ بعید نیست که به‌زودی از این قابلیت هم سوء‌استفاده‌های مختلفی بشود.

مدیر بخش یادگیری ماشینی فیسبوک در این خصوص می‌گوید که این‌جا؛ جایی است که هوش مصنوعی باید وارد میدان شود. این هوش مصنوعی در واقع الگوریتمی است که محتوای نامناسب؛ خشونت‌آمیز و هر آن‌چه با سیاست گذاری‌های فیسبوک در تضاد باشد را شناسایی کرده و ویدیوهای حاوی این مطالب را نشانه‌گذاری می‌کند.

هوش مصنوعی به این منظور مدتی است که توسط فیسبوک در حال آزمایش است و به‌نظر می‌رسد که زمان استفاده از آن در شرایط واقعی فرا رسیده است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

59825