۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

پهپادها به تیم‌های امداد و نجات کیسه‌های خون می‌رسانند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، یکی از مشکلاتی که تیم‌های امدادرسانی و نجات همیشه با آن دست به‌گریبانند؛ انتظار برای تحویل کیسه‌های خون است. به‌ویژه زمانی‌که در محل‌های پرتردد و یا جاهایی که دسترسی به آن‌ها سخت است حادثه‌ای رخ داده باشد.

ولی به‌زودی این مشکل برطرف می‌شود چون محققان مؤسسه تحقیقاتی Johns Hopkins در صدد استفاده از پهپادها برای حمل کیسه‌های خون هستند.

آن‌ها در تحقیقاتی که انجام دادند؛ متوجه شدند که این ربات‌های پرنده هیچ‌گونه تغییراتی در خاصیت‌های شیمیایی؛ خونی و میکروبی این نمونه‌ها حتی در ارتفاع 100 متری ایجاد نمی‌کنند. حتی به‌کمک آن‌ها می‌توان کیسه‌های خون را تا 19 کیلومتر حمل کرد بدون آن‌که کوچک‌ترین نگرانی در خصوص بروز مشکل برای خون ارسالی داشت.

در هر صورت؛ کیسه‌های خون باید در تمام مدت حمل در شرایطی خاص؛ یعنی در محفظه‌ای خنک کننده که دمای آن به‌طور پیوسته در حال کنترل است؛ نگهداری شوند تا به‌محض رساندن آن‌ها به محل حادثه قابل استفاده باشند.

در کل باید گفت که استفاده از این فناوری برای امدادگران فواید بسیار زیادی دارد. این‌که آن‌ها بتوانند بعد از مدت زمان کوتاهی؛ تعداد بیشتری کیسه خون دریافت کنند برای امدادرسانی از درجه اهمیت بالایی قرار دارد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

52552