۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

مغز متفکر پروژه ایکس گوگل یک شرکت جدید راه‌اندازی می‌کند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از تک اینستور نیوز، همان‌طور که به‌خاطر دارید؛ مدیر ارشد پیشین بخش فناوری ماشین خودران گوگل مرداد ماه سال جاری از سمت خود کناره‌گیری کرد.

یکی از جالب‌ترین جمله‌هایی که وی در آن زمان بیان کرد این بود که : “اگر بتوانم پروژه دیگری پیدا کنم که تمام فکرم را درگیر خودش کند؛ خودم را دو برابر خوش شانس خواهم دانست”.

حالا به‌نظر می‌رسد که کریس آرمسون که از او به‌عنوان یکی از خبره‌های حوزه خودران و یک متخصص تمام عیار یاد می‌شود؛ موفق شده پروژه جدید موردنظرش را پیدا کند و قرار است به‌زودی یک شرکت راه‌اندازی کند.

وی هنوز اعلام نکرده که چه برنامه‌هایی در سر دارد ولی گفته می‌شود که جدی‌ترین و اصلی‌ترین هدف وی؛ توسعه نرم‌افزارهای مربوط به این نوع خودروها در کنار توسعه سخت‌افزاری و اطلاعاتی آن‌هاست. پکیجی که این شرکت ارائه می‌دهد بعدها توسط سازندگان خودرو قابل استفاده خواهد بود تا در هنگام تولید یک خودروی خودران جدید با توجه به تشخیص خودشان تغییرات بدهند.

هم‌چنین شنیده شده که وی از حالا صحبت‌های خود با تعدادی از مهندسان و طراحان رده بالای اوبر؛ اپل و تسلا را آغاز کرده است تا هرچه زودتر تیم خود را تشکیل دهد.

کریس آرمسون همان کسی است که کدهای مربوط به نرم‌افزار خودروهای خودران گوگل را ساخته بود.

دلیل اصلی بیرون آمدن وی از شرکت گوگل؛ روند آهسته کارها و هم‌چنین مخالفت با برخی از تغییرات مدیریتی در این شرکت بود.

از طرف دیگر پروژه خودروی خودران آلفابت یعنی پروژه ایکس قرار است به‌زودی به پروژه مستقلی تبدیل شود و توسعه پیدا کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

43694