۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

ابتکار نیسان در استفاده از خودروهای خودران در خط تولید

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از نیو اطلس؛ این شرکت عقیده دارد که این فناوری علاوه بر این‌که می‌تواند امنیت جاده‌ها را بالا ببرد و باعث سهولت حمل‌ونقل شود اما می‌تواند مزایای دیگری هم داشته باشد.

این شرکت ژاپنی  در سایت خودروسازی Oppama از دو دستگاه خودران ویژه که Leaf نامیده می‌شوند برای حمل خودروهای تولید شده استفاده می‌کند. هر دو دستگاه خودرو روزانه تا سی خودرو را از خط تولید به بندری در فاصله یک کیلومتری کارخانه انتقال می‌دهند.

آن‌ها هر روز پنج بار این مسیر را طی می‌کنند. ژاپنی‌ها می‌گویند که هدف از این کار بررسی قابلیت‌های این خودرو است.

قرار است تا سال 2019؛ هفت دستگاه خودروی Leaf را به‌طور تمام وقت در سایت این کارخانه به‌کار بگیرد. خودروهای  Leaf با مجهز بودن به دوربین‌ها و اسکنرهای لیزری در مقایسه با ربات‌های قبلی بهتر کار می‌کنند.

البته نیسان هم‌چنان در حال تست‌های بیشتر است چون اشکالاتی در این زمینه وجود دارد. بعضی اوقات؛ این دستگاه‌‌ها در میانه راه متوقف می‌شوند و باز هم نیروی انسانی است که باید مداخله کند. معاون مدیرعامل نیسان در این مورد گفته که احتمال دارد گوشی‌های هوشمند و سایر تجهیزات الکترونیکی موجود در این سایت با سیگنال‌دهی خود باعث ایجاد اختلال شوند.

بارگذاری خودروها در قسمت حمل بار این دو خودرو توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. به‌همین دلیل چالش بزرگ دیگر در همین قسمت است که نیسان تلاش می‌کند تا هزینه‌های مربوط به سیستم حمل هوشمند را پایین بیاورد.

به‌نظر می‌رسد که آینده خودروهای خودران بسیار روشن است و به‌همین دلیل خیلی از شرکت‌ها نیروی خود را روی آن متمرکز کرده‌اند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

73392