۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

عملکرد ناامیدکننده ساعت‌های هوشمند در سال 2016

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، این محصولات سروصدای زیادی به‌پا کردند ولی اوضاع چندان به وفق مراد این گجت‌ها پیش نرفت.

طبق برآوردی که از سوی شرکت تحقیقاتی eMarketerصورت گرفته بود حدود 63.7 میلیون آمریکایی حداقل یک بار در ماه از یک وسیله پوشیدنی که امکان اتصال به اینترنت را دارد استفاده خواهند کرد. اما این شرکت بعد از مدتی پیش‌بینی خود را تصحیح کرد و آن را به 39.5 میلیون نفر کاهش داد. از طرفی آن‌ها پیش‌بینی می‌کردند که بیشتر از 60 درصد آمریکایی‌ها از این ساعت‌ها استفاده کنند اما رقم واقعی تنها 24.7 درصد بود.

یکی از تحلیل‌گران بازار می‌گوید: قبل از آن‌که اپل ساعت هوشمند خود را معرفی کند؛ دستگاه‌های حوزه سلامتی و گجت‌های پوشیدنی بازار را به تصرف درآورده بودند اما در کنار آن یک مورد مهم دیده می‌شد. مردم به قیمت محصولات نیز اهمیت می‌دهند. با توجه به اینکه اسمارت‌واچ ها هدف خاصی را برای کاربر تأمین نمی‌کنند؛ وسایل گران‌قیمت‌تر نتوانستند مطابق انتظار جایگاهی در بین کاربران پیدا کنند.

این‌طور به‌نظر می‌رسد که کاربران آمادگی پرداخت هزینه بیشتر برای خرید یک پوشیدنی را ندارند چون امکاناتی که توسط آن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌گیرد در یک پایشگر سلامتی ارزان‌تر و یک اسمارت‌فون رده میانی هم دیده می‌شود.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند امسال تنها 15.8 درصد مردم از گجت‌های پوشیدنی استفاده خواهند کرد و این رقم تا سال 2020 فقط یک افزایش 21.1 درصدی خواهد داشت.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

11914