۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر

بخش تولید چیپ سامسونگ ضرر مالی بخش موبایل را جبران کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، طبق گزارشی که مؤسسات کره‌ای عنوان کرده‌اند درآمد عملیاتی سامسونگ در سه ماهه چهارم یعنی از اکتبر تا دسامبر سال گذشته میلادی 7.8 میلیارد دلار بوده است.

این یعنی 50 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2015. هم‌چنین از سه ماهه سوم سال 2013 این بالاترین رقمی است که سامسونگ تجربه کرده است. این موفقیت مرهون دو بخش تولید چیپ و نمایشگر‌های OLED است. 

 بلومبرگ در توضیح این مطلب می‌گوید که میزان بالای تقاضا برای چیپ‌های حافظه از سوی بازار موبایل های پایین‌رده چینی باعث رسیدن به چنین آماری شده است.

در واقع؛ تحلیلگران انتظار دارند 3.8 میلیارد دلار از درآمد عملیاتی سامسونگ به کسب و کار چیپ این شرکت اختصاص داشته باشد. از طرف دیگر؛ آمار و ارقام درآمدی سامسونگ به دلیل افت ارزش واحد پول کره جنوبی تقویت شده چون‌که این شرکت از مشتریان خود تنها دلار دریافت می کند. 

 اما چه آینده‌ای را می‌توان برای بخش موبایل این شرکت در سال 2017 متصور شد؟ این بخش زمانی پردرآمدترین بخش سامسونگ بود اما سال کابوس‌باری را پش سر گذاشت و محصولی به‌نام گلکسی نوت 7 باعث ضرر چند میلیارد دلاری آن‌ها شد.

باید منتظر ورود پرچم‌دار بعدی سامسونگ که به احتمال زیاد گلکسی S8 خواهد بود؛ ماند تا بتوان درباره آینده آن اظهارنظر کرد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

76448