۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر

اپل به جمع شرکت‌های حامی تکنولوژی هوش مصنوعی پیوست

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،  حال آخرین گزارش ها حاکی از این است که شرکت اپل نیز که در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت ها فعال در این حوزه به شمار می رود، به این گروه پیوسته است. گروهی تحت عنوان «Partnership on AI» که سال گذشته تشکیل شد و هم اکنون کمپانی های بزرگی همچون مایکروسافت، آمازون، گوگل، فیس بوک، آی بی ام، دیپ مایند (یکی از زیرمجموعه های گوگل) در آن عضوند که از این پس باید نام اپل را نیز به این جمع اضافه کرد.
 در بیانیه این گروه آمده است که شرکت اپل بسیار قبل‌تر از آن که بخواهد پیوستن خود به این گروه را رسانه ای کند، با ما همکاری داشته است. هدف از تشکیل این گروه این است که از تکنولوژی هوش مصنوعی، به بهترین شکل ممکن استفاده و از آن جهت خدمت به مردم و جامعه بهره گرفته شود.
در طی یکی دو سال اخیر، برخی از چهره های علمی جهان از پیشرفت غیرمنتظره و روزافزون هوش مصنوعی اظهار نگرانی کرده اند که از میان آن ها می توان به استیون هاکینگ اشاره کرد که در جمع گروهی از اساتید دانشگاه و نخبگان علم کیهان شناسی اعلام کرد: در صد سال آینده شاهد برتری محسوس کامپیوترها بر انسان ها در زمینه هوش مصنوعی خواهیم بود و باید به این نکته توجه کنیم که اهداف آن ها تا چه اندازه با اهداف ما همخوانی دارد.
چنین اظهاراتی موجی از نگرانی را در میان انسان ها به راه انداخت به طوری که تشکیل این گروه برای ایجاد حس اطمینان در خصوص خطرآفرین نبودن هوش مصنوعی تشکیل شد. از این رو، این شرکت ها تمامی تحقیقات و فرآیندهای توسعه محصولات مرتبط با این تکنولوژی ها را برای عموم مردم شفاف سازی و مواردی همچون اصول اخلاقی، حریم خصوصی و انصاف را در تولید محصولات خود لحاظ خواهند کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

13172