۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران: نقشه راه نسل پنجم موبایل تدوین شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران با اشاره به تکالیف برنامه ششم توسعه در حوزه اسناد راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: در این سند فناوری های کلیدی از جمله فناوری رادیویی، رایانش ابری، BIG DATA، نسل پنجم موبایل و اینترنت اشیاء به عنوان فناوری هایی که منجر به رشد اقتصادی شده اند، دیده شده است. در این زمینه نقشه راه هر یک از این تکنولوژی ها در مرکز مخابرات ایران با همکاری متخصصان مربوطه تدوین شده و اوایل سال آینده به اتمام می رسد و اعلام رسمی می شود.
خوانساری ادامه داد: برای مثال با تدوین نقشه راه نسل پنجم موبایل باید بدانیم که در چه بخش هایی باید سرمایه گذاری کنیم و چه قسمتی از این تکنولوژی نیازمند بومی سازی است. از سوی دیگر تعامل با سایر کشورها و نیاز کشور به این فناوری از دیگر مواردی است که در هر یک از این نقشه های راه دیده شده است.
وی توسعه دانش مورد نیاز و مطالعه برای تخصیص فضای فرکانسی به پروژه نسل پنجم موبایل را از دیگر مواردی عنوان کرد که هم اکنون در فاز مطالعاتی در این پژوهشگاه قرار دارد و گفت: جهت گیری این فناوری در اتحادیه جهانی مخابرات نیز هنوز مشخص نیست و ما همگام با حرکت جهانی در حال مطالعه بر روی این فناوری هستیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

53397