۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر

نمایشگاه سبیت CeBIT2017 در هانوفر آغاز به کار کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، سبیت CeBIT بزرگترین نمایشگاه جهان در حوزه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات از 20 تا 24 مارس میزبان علاقه مندان از سراسر جهان است. ژاپن مهمان ویژه سبیت ۲۰۱۷ است.

 


یکی از موضوعات اصلی نمایشگاه سبیت امسال ارتباط است. غرفه شرکت KDDI ژاپن سرشار از وسایلی است که با اتصال به اینترنت کار می کنند. اما گسترش ارتباط اینترنتی همواره مسأله امنیت را پیش می کشد. این شرکت برای ایجاد امنیت ارتباطی، از فناوری کُدگذار تلفنِ همراه بهره می برد.
تاداشی اونودِرا مدیر این شرکت می گوید:در حوزه اینترنت اشیا، تنوع اشیایی که به اینترنت متصل می شوند ده هزار برابر است. بنابراین مسـاله امنیت سایبری در مقایسه با امروز، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. من سیم کارتی را به شما نشان می دهم که در اصل برای تلفن همراه و تلفنهای هوشمند به کار می رفته، اما مرکز پژوهش و توسعه توانسته است با آن یک سامانه امنیتی تازه در زمینه اینترنت اشیا بسازد.
موضوع ارتباط اینترنتی اشیا در حوزه ساخت و تولید نیز جریان داشته است. شرکت ژاپنی فانوک سامانه ای را برای وصل کردن ماشین آلات و روباتها به هوش مصنوعی ایجاد کرده تا کارایی ماشینها را افزایش دهد.
یوشیهارو اینابا، مدیر کل این شرکت می گوید :«حتی اگر کیفیت روباتها و ماشینها بهتر شود آنها فقط می توانند به جای یک نفر کار کنند. اما وقتی افراد با هم کار می کنند، بازدهی کار دو نفر، گاه به اندازه سه نفر است، یعنی با هم موثرتر هستند. در مورد روباتها و ماشین آلات هم همینطور است؛ آنها به هم متصل می شوند و به شکل یک سامانه عمل می کنند و بازدهی شان دو تا سه برابر می شود.»
پس می توان گفت روباتها و ماشین ها هم همراه با افراد می آموزند که چطور بیشتر و بهتر کار کنند.
نمایشگاه سبیت CeBIT یکی از معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه‌‌های تخصصی حوزه فناوری های ارتباطاتی و اطلاعاتی جهان است که همه ساله در ماه مارس (اسفندماه) در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌‌شود.

 

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر از نمایشگاه سبیت آلمان با آی سی تی پرس همراه باشید...

نظرات : 0

ثبت نظر

21358