۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

شرکت های منتخب حوزه IT از نگاه جایزه ملی ICTINQA

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مهندس آذری جهرمی معاون وزیر و دبیر و عضو شورای عالی سیاستگذاری جایزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم  اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد بازار مصرف بزرگ در کشور در گرو تولیدات داخلی است و گسترش این بازار نیازمند ارتقای کیفیت و رضایت مشتریان است .

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به  فرصت های شغلی که توسعه ICT  برای جوانان ایجاد کرده است  توضیح داد: عملا می بینیم شبکه ملی اطلاعات و سرویس های بومی زمینه اشتغال بیش از یکصد و سی هزار شغل رابرای جوانان در این بخش  به دنبال داشته است .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت ممیزی ها در حوزه فناوری و اطلاعات تصریح کرد: جایزه ملی کیفیت شاخصی است که به ما کمک می کند که از میزان رضایت مشتریان از سرویس خودآگاه شویم.

در این مراسم دکتر فیروز آبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور هم ضمن تبریک به مناسبت یکصدو چهلمین سالروز تشکیل وزارت ارتباطات با اشاره به نظام ممیزی و تعیین کیفیت گفت: در کشورها نظام ممیزی و تعیین کیفیت نشانه توسعه یافتگی ملی و حکومتی است .

وی خاطر نشان ساخت: وجود مراکز ممیزی و بها دادن به کیفیت نشانه توسعه است و بخشی از توسعه رو به رشد کشور قرار هست از محل بهره وری انجام شود  , بهمین منظور می بایست تلاش جدی برای سرویس دهی کیفی به مردم کشور داشته باشیم .

رئیس مرکز فضای مجازی کشور اضافه کرد : بحث کیفیت فراتر از استاندارد می باشد و چون علیرغم زحمات و تلاش های انجام یافته هنوز شاخص های کیفی برای  ارتقا جا دارد  .

وی اضافه کرد: کیفیت مقدمه توسعه است و باید در حوزه ICT  که با پیچیدگی و تنوع زیاد مواجه هستیم با مسابقات درکیفیت به مردم خدمت کنیم .

لازم به ذکر است در بخش ICT طبق مصوبه 104  شورای عالی سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ایران, از سال 89 جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول شد .

در این دوره نیزسعی شد؛ رقابت بین شرکت های خصوصی صورت پذیرد، بنابراین از میان بیست شرکت ثبت نام کننده 16 شرکت توانستند به مرحله اخذ گواهی نامه نائل آیند.

در این دوره پنج شرکت گواهی نامه اهتمام،چهار شرکت گواهی نامه اشتهار یک ستاره ،چهار شرکت گواهی اشتهار دو ستاره ،یک شرکت گواهی  نامه اشتهار سه ستاره و دو شرکت نیز لوح سرآمدی تندیس را به دست آوردند .

همچنين در اين مراسم از تمبر يادبود آقاي هاشمي رفسنجاني توسط مقام محترم وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و خانواده محترم آن فقيد رونمائي شد.

لازم به ذکر است؛ ثبت نام از شركت هاي داوطلب حضور در هفتمين دوره جايزه ملي كيفيت ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري اسلامي ايران ICTINQA از تاريخ 10/2/1396 آغاز مي شود . شركت هاي متقاضي مي توانند از طريق سايت جايزه به آدرس:

ICTINQA.ir اقدام به پركردن فرم ثبت نام نمايند. جهت كسب اطلاعات بيشتر با تلفن  88113585و88463339 دبيرخانه جايزه تماس بگيرند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

41854