۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر

کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت در سیاتل ایالت واشینگتن در امریکا

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مایکروسافت نرم‌افزار SQL Server 2017 با پشتیبانی از لینوکس را معرفی کرد.

 

 

بنابراین گزارش، نسخه پیش نمایش کیت Skills کورتانا به صورت عمومی منتشر شد .
مایکروسافت نسخه 15.2 ویژوال استودیو 2017 را منتشر کرد .
مایکروسافت وارد رقابت جدی تر با الکسای آمازون میشود .
مایکروسافت اپلیکیشن Azure را برای اندروید و iOS معرفی کرد .
سرویس Video Indexer مایکروسافت، متن ویدیوها را به ۱۰ زبان مختلف خروجی می‌دهد .
ویندوز ۱۰ درحال حاضر 500 میلیون کاربر فعال دارد .
کورتانا ۱۴۱ میلیون کاربر فعال دارد .
مایکروسافت سرویسی را برای آموزش عمیق شبکه‌های عصبی در آزور منتشر کرد .
سرویس Bot Framework مایکروسافت توسط ۱۳۰ هزار توسعه دهنده استفاده می‌شود .

به گزارش شبکه خبری آی سی تی پرس، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که ۱۴۱ میلیون کاربر از دستیاری صوتی این شرکت استفاده می‌کنند.
 ۱۴۱ میلیون کاربر فعال کورتانا به معنی محبوبیت بیشتر دستیار صوتی مایکروسافت از الکسا آماوزن است. 
با این حال مایکروسافت آمار دقیق استفاده‌ کنندگان از سرویس کورتانا در یک ماه را اعلام نکرده و تنها گفته است ۱۴۱ میلیون نفر، کاربر این دستیار صوتی فعال هستند. این بدین معنی است که مشخص نیست چه تعداد از این کاربران بصورت مرتب از کورتانا استفاده می‌کنند. 
دستیار صوتی کورتانا در پلتفرم‌های ویندوز، ویندوز موبایل، اندروید، iOS و ایکس‌باکس قابل استفاده است. 
ردموندی‌ها در این رویداد از چندین سرویس جدید رونمایی کرده‌اند که یکی از این سرویس‌ها، اپلیکیشن تحت وبی به نام Video Indexer است. 
این سرویس می‌تواند حجم بزرگی از ویدیوها را بصورت خودکار طبقه‌بندی کرده و متادیتای مربوط به آن‌ها را به روش‌های مختلف وارد کند. 
این سرویس مثلا می‌تواند مکالمه‌های موجود در ویدیوها را تشخیص داده و متن خروجی مربوط به آن‌ها را به ۱۰ زبان مختلف دنیا در اختیار کاربر قرار دهد تا بتواند از آن به عنوان زیرنویس استفاده کند. 
برای ترجمه متن از سرویس Microsoft Translator بهره گرفته می‌شود که رقیب Google Translate محسوب می‌شود.
اما قابلیت بسیار جذاب دیگری که در این سرویس ارائه می‌شود، تشخیص خودکار چهره‌های موجود در ویدیو و اتصال افراد مختلف به آن است. 
به این ترتیب می‌توانید همچون گالری عکس، آلبوم ویدیوهای خود را نیز به اشخاص متصل کرده و به این ترتیب، نوع جدیدی از دسته‌بندی ویدیوها را در اختیار داشته باشند. کاربر همچنین می‌تواند براساس اسامی اشخاص به ویدیوهای مورد نظر خود دسترسی یابد. 
این سرویس می‌تواند اشیاء موجود در ویدیوها را نیز تشخیص داده و بر آن اساس دسته‌بندی کند. 
مایکروسافت امروز در کنفرانس توسعه‌‌دهندگان Build 2017، آموزش دسته‌ای هوش مصنوعی آژور را معرفی کرد. 
به زبان ساده این سرویس آموزش عمیق دسته‌ای شبکه‌های عصبی در پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت موسوم به آژور  را ممکن می‌کند. 
مایکروسافت می‌گوید این سرویس از هر فریم‌ورکی پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا از TensorFlow گوگل، Caffe یا تول‌کیت ادراکی خود مایکروسافت را استفاده کنند.
فریم‌ورک باتِ مایکروسافت، ابزاری است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بات اختصاصی خود را ایجاد کرده و در اپلیکیشن‌های مختلف بکار بگیرند. 
مایکروسافت به همراه این ابزار دایرکتوری از بات‌های مختلف را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. 
مایکروسافت در بیلد ۲۰۱۷ قابلیت‌های جدیدی را به فریم‌ورک باتِ خود اضافه کرده است که شامل اضافه شدن سیستم پرداخت جدید، قابلیت انتشار در سرویس اسکایپ برای تجارت، موتور جستجوی بینگ و همچنین دستیار صوتی کورتانا می‌شود. 
این روزها اکثر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ فناوری در حال طراحی، ساخت یا ارائه اسپیکرهای هوشمندی هستند که علاوه بر پخش موسیقی قادر است دستورات صوتی کاربر را متوجه شده و به انجام آن‌ها بپردازد. 
این اسپیکرها که در بین آن‌ها محصولات موفقی همچون اکو آمازون و گوگل هوم وجود دارد به بخش مهمی از زنجیره‌ خانه‌های هوشمند تبدیل شده‌اند و قادر هستند کلیه‌ لوازم خانگی را از طریق دستورات صوتی تحت کنترل کاربر قرار دهند. 
خبر استفاده از کورتانا توسط اچ‌پی و اینتل به دنبال استفاده از این دستیار صوتی در Invoke منتشر شد که در واقع اسپیکر هوشمندی است که توسط هارمن کاردن برای رقابت با اکو آمازون ساخته شده است. 
با اینوک کاربر می‌تواند موسیقی مورد نظر خود را پخش کند، تقویم کاری خود را بررسی کند، یادآوری ایجاد کرده یا ترافیک منزل به محل کار خود را چک کند. 
این ابزار دیگر امکانات دستیارهای صوتی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 
مایکروسافت در تلاش است تا امکان تجربه اپلیکیشن‌های اندروید و iOS را برای کاربران خود فراهم کند.
 Azure Cloud Shell به این منظور در واقع تکمیل کننده محیط توسعه ادغام شده (IDE) و Azure Portal است. 
این فناوری جدید در واقع یک تجربه بر پایه مرورگر است که محل اصلی آن در سرویس ابری Azure قرار گرفته و از هرجایی قابل دسترس خواهد بود. 
اAzure Cloud Shell در واقع سرویس ابر محوری است که می‌تواند بروزرسانی‌های Cloud Shell را با یک سری ابزار‌های دستوری و با پشتیبانی از چند زبان برنامه‌نویسی رایج انجام دهد.
 همچنین، هر دوره Cloud Shell به صورت خودکار و همگام با محل اصلی ذخیره‌سازی فایل‌های Azure امکان فراهم آوردن محیطی آماده به کار را برای اسکریپت‌های خودکار کننده مورد علاقه شما فراهم می‌کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

86424