۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 6تیر

 ICTPRESS گزارش میدهد :


خبر: ساخت پنج نیروگاه خورشیدی در فارس
به همت شرکت های داخلی پنج نیروگاه خورشیدی دراستان فارس ساخته می‌شود.
کارشناس تولیدات پراکنده شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: علاوه بر دو نیروگاه خورشیدی که توسط شرکت تابا در شهرستان آباده و اقلید ساخته می‌شود یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیگر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد توسط شرکت «پترو فرایند چرخه» و دو نیروگاه ۱۰ مگاواتی در شهرستان‌های خرامه و آباده توسط شرکت «منور فارس» ساخته می‌شود.
روغنیان افزود: زمین مورد نیاز هر ۵ پروژه تامین شده و با بهره‌برداری از این ۵ نیروگاه خورشیدی تحولی در استفاده از انرژی‌ها تجدید پذیر در استان فارس ایجاد می‌شود.
وی افزود: نداشتن آلایندگی، دسترسی آسان و دسترس بودن منابع متنوع و مختلف از مزیت‌های مهم انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی است.
کارشناس تولیدات پراکنده شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: از سال ۹۴ تاکنون از طریق ۱۶ شرکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، چین، ترکیه، چک تقاضای احداث نیروگاه‌های خورشیدی به میزان ۴۸۰ مگاوات کرده اند و مراحل مقدماتی احداث این نیروگاه‌ها در حال پیگیری است.
..................

خبر: نوکیا از دو ساعت هوشمند و یک دستبندهوشمند رونمایی کرد
نوکیا مجموعه‌ای از گجت‌های هوشمند جدیدی را معرفی کرد که جالب‌ترین آن‌ها دو ساعت هوشمند و یک اسمارت‌بند محسوب می‌شوند. نوکیا برای این محصولات قیمت نسبتا مقرون به صرفه‌ای هم در نظر گرفته که این موضوع از نقاط قوت آن‌هاست.
نوکیا مجموعه‌ای از گجت‌های هوشمند متنوعی را معرفی کرده که در بین آن‌ها دو ساعت هوشمند و یک دستبند هوشمند بیش از سایر محصولات موجود خودنمایی می‌کنند. 
دو ساعت هوشمند نوکیا در اصل یک سبک طراحی را در بر می‌گیرند و شامل دو مدل مختلف می‌شوند. مدل اول که ساعتی معمولی‌تر است نوکیا استیل (Nokia Steel) نام گرفته و مدل برتر آن نوکیا استیل اچ آر (Nokia Steel HR) نام دارد.
ساعت هوشمند نوکیا استیل، واچ‌فیس (Watch Face) مشابه با سایر ساعات‌های هوشمند دیگر را ارائه می‌کند و از قابلیت ردیابی وضعیت خواب و همچنین فعالیت‌های کاربر پشتیبانی به عمل می‌آورد. 
بنابراین این ساعت برای افرادی که ورزش می‌کنند یک گزینه مناسب است. صفحه نمایش ساعت گرد یا دایره‌ای بوده و متاسفانه اشاره‌ای به ابعاد آن نشده است. 
اما در سمت مقابل ساعت هوشمند نوکیا استیل اچ آر علاوه بر قابلیت‌های مذکور از ویژگی‌های تکمیلی دیگری نظیر سنسور ضربان قلب (Heart Rate Monitor) هم بهره می‌برد.
از دیگر قابلیت‌هایی که این ساعت را از نسخه قبلی متمایز می‌کند می‌توان به قابلیت دریافت تماس، پیامک و نمایش اعلان اشاره کرد. 
این ساعت همچنین به یک ابزار سنجش سیکل خواب اختصاصی هم مجهز است و نوکیا مدعی شده که با یک بار شارژ کامل باتری آن می‌توانید تا 25 روز از آن استفاده کنید! 
سومین گجت هوشمند جالب و پوشیدنی که نوکیا از آن پرده برداشته، دستبند هوشمند یا اسمارت‌بند نوکیا گو (Nokia Go) است. 
این دستبند در اصل یک دستبند ردیاب سلامت است که قرار شده در رنگ‌های متنوعی روانه بازار شود. قیمت این دستبند فقط 45 دلار خواهد بود که قیمتی بسیار مناسب محسوب می‌شود. 
نوکیا قیمت ساعت هوشمند نوکیا استیل را در حدود 135 دلار در نظر گرفته و ساعت نوکیا استیل اچ آر را با قیمت 190 دلار روانه بازار می‌کند. 
هر سه گجت پوشیدنی و هوشمند نام برده شده قابلیت سازگاری با اپلیکیشن Nokia Health Mate را دارند که هم اکنون نسخه‌های اندرویدی و آی او اسی آن در گوگل پلی استور (Google Play Store) و اپ استور (App Store) موجود هستند.
دو گجت دیگری که نوکیا در کنار سه محصول نام برده شده از آن‌ها پرده‌برداری کرده است، شامل یک ترازو و یک فشارسنج دیجیتال می‌شود. 
عرضه همه این محصولات از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. 
..................

خبر: ویندوز 10 اس در برابر باج‌افزارها نفوذپذیر است
گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد، متیو هیکی، کارشناس امنیتی شرکت Hacker House تنها پس از گذشت سه ساعت موفق شد از مکانیزم‌های امنیتی این سیستم‌عامل عبور کرده و امنیت آن‌را زیر سوال ببرد. 
این کارشناس امنیتی، از راه دور موفق شد مجوزهای مربوط به ادمین را به دست آورده و در ادامه تنظیمات امنیتی دستگاه را به گونه‌ایی تغییر دهد تا راه را برای اجرای یک حمله بدافزاری روی سامانه قربانی شده مهیا کند. آقای هیکی برای پیاده‌سازی این حمله از تکنیک قدیمی و مرسوم تزریق کتابخانه پویا استفاده کند.
در این تکنیک کدهای مخرب درون پردازه‌ای تزریق شدند که سیستم‌عامل به عنوان یک تهدید به این پردازه نگاه نمی‌کند. در ادامه از طریق یک سند واژه‌پرداز ورد همراه با ماکروهای از پیش ساخته شده استفاده کرد. 
این تکنیک به او اجازه داد از سد محدودیت‌های سیستم‌عامل ویندوز 10 اس که به منظور ممانعت از به‌کارگیری برنامه‌هایی که از فروشگاه ویندوز دریافت نشده‌اند عبور کند. 
هیکی برای گذر از مکانیزم محافظتی ضد ماکرو واژه‌پرداز ورد به جای آن‌که از یک لینک یا یک فایل ضمیمه شده در ایمیل استفاده کند، سندی را از یک شبکه به‌اشتراک‌گذار دانلود کرد. 
این تکنیک به او اجازه داد کدهای مخرب را به مرحله اجرا درآورده و مجوزهای مدیریتی را به دست آورد. او در این آزمایش از نرم‌افزار تست نفوذ Metasploit استفاده کرد.
تکنیکی که هیکی از آن استفاده کرد در عمل بالاترین سطح دسترسی به سیستم‌عامل ویندوز 10 اس را در اختیار او قرار داد. به‌طوری که از طریق تکنیک تزریق کد DLL دسترسی کامل به سیستم‌عامل ویندوز 10 اس را به دست آورد. 
او در این ارتباط به سایت ZDnet گفت: «از طریق این تکنیک موفق شدم دیوارآتش و نرم‌افزارهای ضدبدافزاری را روشن یا خاموش کرده و به فایل‌های حساس سیستمی دسترسی داشته باشم. این تکنیک در عمل اجازه می‌دهد تا باج‌افزارها یا هرگونه برنامه مخربی روی کامپیوترهای مجهز به این سیستم‌عامل نصب شوند. در این آزمایش یک لپ‌تاپ جدید سرفس به سادگی تحت کنترل من در آمد.» 
هیکی کار را در همین مرحله متوقف کرده است و هیچ‌گونه باج‌افزاری را روی این سرفس نصب نکرده است. اما بر این باور است که هکرها می‌توانند فایل‌های متعلق به سیستم‌عامل ویندوز 10 اس را مشابه با چنین تکنیکی رمزنگاری کنند.
مایکروسافت ادعای سایت ZDnet در خصوص این موضوع که ویندوز 10 اس در برابر باج‌افزار‌ها آسیب‌پذیر است را رد می‌کند. 
اما سخن‌گوی مایکروسافت در این خصوص گفته است: «ما می‌دانیم که حملات جدید و بدافزارها به طور مداوم ظاهر می‌شوند. به همین خود را متعد می‌دانیم با کارشناسان امنیتی در زمینه ایمن‌سازی ویندوز 10 همکاری کرده و یک تجربه عاری از هرگونه نگرانی و دغدغه را در اختیار کاربران خود قرار دهیم.»
..................

خبر: مایکروسافت تایید کرد: سرقت 32 ترابایت کدهای ویندوز 10

گزارشی که سایت The Register منتشر کرده نشان می‌دهد بخش اعظمی از کدهای مربوط به سیستم‌عامل ویندوز 10 به‌طور عمومی در فضای آنلاین منتشر شده است. نخستین بار سایت The Register گزارش کرد بخش اعظمی از کدهای کاملا محرمانه سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت به سرقت رفته است. این گزارش اعلام می‌دارد بیش از 32 ترابایت کدهای اصلی این سیستم‌عامل هم اکنون در اختیار هکرها قرار دارد. 
در حالی که بخش اعظمی از کدهای به سرقت رفته در ارتباط با بیلدهای مایکروسافت بودند، با این وجود بخش دیگری از کدها از سوی تیم‌های داخلی مایکروسافت و به منظور آزمایش‌های داخلی از سوی این تیم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
 مایکروسافت پس از انتشار این خبر و بررسی‌های دقیق‌تر اعلام کرد هکرها موفق شده‌اند این کدها را به سرقت ببرند. 
اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند کدهای به سرقت رفته در ارتباط با خود سیستم‌عامل ویندوز و همچنین نحوه تعامل این سیستم‌عامل با درگاه‌هایی نظیر USB، وای‌فای و بلوتوث بوده‌اند. در نتیجه به احتمال بسیار زیاد در آینده شاهد بروز بدافزارهایی خواهیم بود که از ماژول‌های سخت‌افزاری به منظور نفوذ به سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند. 
کارشناسان امنیتی با صراحت اعلام داشته‌اند که هکرها اکنون به دقت این کدها را مورد بررسی قرار خواهند داد تا رخنه‌ها یا آسیب‌پذیری‌های احتمالی موجود در ویندوز 10 را شناسایی کنند. 
این کدها اولین بار از سوی سایت BetaArchiva.com منتشر شد. لازم به توضیح است که سایت فوق هم اکنون این کدها را از روی سایت خود حذف کرده است. اما حذف کدها به واسطه فشار مایکروسافت به مدیران این سایت نبوده است. بلکه این سایت به‌طور داوطلبانه بخش‌های خیلی حساس این کدها را از روی سایت خود حذف کرده است. این کدها نزدیک به چهار ماه پیش به سرقت رفته‌اند.
مایکروسافت به‌طور رسمی به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این کدها از طریق Share Source Initiative به سرقت رفته‌اند. 
سرویسی که مایکروسافت از طریق آن کدهای اصلی ویندوز 10 را با تولیدکنندگان کامپیوتری ویندوزی و شرکای تجاری خود به اشتراک قرار می‌داده است. 
سخنگوی مایکروسافت نیز این زمینه گفته است، کدهای فاش شده نه تنها اطلاعات سخت‌افزاری مربوط به ویندوز 10 را در بر می‌گیرند، بلکه کدهای مربوط به بیلدهای مختلف ویندوز 10 که تا به امروز هنوز منتشر نشده‌اند را فاش کرده‌اند. 
کارشناسان امنیتی یک فرضیه عجیب نیز در این زمینه مطرح کرده‌اند که ممکن است شاهد حضور باج‌افزارهای ویژه ویندوز 10 بر مبنای رخنه‌های احتمالی در این کدها باشیم.
..................

خبر: نخستین سفر بزرگترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی بریتانیا

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت اولین سفر دریایی‌اش را از بندر روسایت در اسکاتلند آغاز می‌کند.
این ناو بزرگترین و قدرتمندترین کشتی در تاریخ نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا است و به همین دلیل اهمیتی نمادین و نظامی دارد. بریتانیا نزدیک به یک دهه بدون ناو هواپیمابر بود. 
عرشه پرواز این ناو دویست و هشتاد متر طول و هفتاد متر پهنا دارد، معادل سه زمین فوتبال.
ناو ملکه الیزابت ابتدا باید آزمایش‌های دریایی انجام دهد و اولین هواپیماها تنها بعد از یک سال از عرشه‌اش پرواز خواهند کرد.
بریتانیا یک ناو هواپیمابر دیگر هم در دست ساخت دارد. تنها هشت کشور در جهان ناو هواپیمابر دارند: آمریکا (۱۱ ناو)، ایتالیا (۲ ناو)، هند، چین، روسیه، فرانسه، برزیل، بریتانیا (هر کدام یک ناو)
..................

خبر: حمله هکرهای 'طرفدار داعش' به فرماندار ایالت اوهایو 

هکرها به وب‌سایت جان کیسیک، فرماندار ایالت اوهایوی آمریکا، حمله کرده و پیام‌هایی در حمایت از داعش در آن به نمایش گذاشته‌اند.
در حملات سایبری روز یکشنبه چندین وب سایت دولت ایالتی اوهایو از جمله سایت کارین کیسیک، همسر فرماندار هم از کار افتاد.
این هکرها که خود را "تیم سیستم دی‌زد" نام نهاده اند در پیام خود پرچم داعش را در وب‌سایت آقای کیسیک به نمایش گذاشتند و نوشتند: "تو، ترامپ پاسخگو خواهی بود، تو و همه مردمت به خاطر هر قطره خونی که در کشورهای مسلمان جاری می‌شود."
پیام افزود: "من عاشق دولت اسلامی (داعش) هستم."
سخنگوی دفتر آقای کیسیک گفته است که به محض اطلاع از حمله سایبری، تدابیر لازم برای دفع آن اتخاذ شد.
در پی حمله، جان مندل، رئیس اداره دارایی اوهایو، در شبکه توییتر به "آمریکایی های دوستار آزادی" هشدار داد که "اسلام رادیکال به قلب کشور رخنه کرده است."هکرهای "تیم سیستم دی‌زد" در گذشته حملات سایبری زیادی با پیام های ضد اسرائیلی انجام داده‌است.
جان کیسیک یک سیاستمدار میانه روی جمهوریخواه است. او در کارزار انتخاباتی سال گذشته آمریکا از رقبای دونالد ترامپ بود و در ماه‌های گذشته بارها از برخی سیاست های رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده است.
بی بی سی نوشت: وب‌سایت فرماندار ایالت اوهایو تا لحظه نگارش این خبر از دسترس کاربران خارج بوده است.
..................

خبر: بانا العابد دختر هشت ساله سوری از حلب با توئیت‌هایش چهره تاثیرگذار مجله تایم شد

بانا العابد، دختر هشت ساله سوری که سال گذشته با توئیت های خود از شرق شهر حلب توجه زیادی را به خود جلب کرد، از سوی مجله تایم به عنوان یکی از چهره های تاثیرگذار جهان انتخاب شد.
موضوع توئیت های بانا العابد شرایط او و ساکنان حلب در اوج محاصره بخش شرقی این شهر بود.
بانا العابد در فهرست چهره های تاثیرگذار مجله تایم در کنار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، جی کی رولینگ، نویسنده بریتانیایی، ریحانا و کتی پری، خواننده های پاپ قرار گرفته است.
بانا العابد در یکی از آخرین توئیت های خود که در روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) منتشر شد خواستار کمک به پناهندگان شده بود. بانا و خانواده اش در ماه دسامبر گذشته به ترکیه پناهنده شدند و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز دیدار کردند.
..................

خبر: درخشانترین نور در زمین تولید شد/ یک میلیارد روشن تر از خورشید

دانشمندان دست به یک ماجراجویی بزرگ علمی زده و درخشانترین نور را در زمین تولید کردند.
نوری که این دانشمندان موفق به تولید آن شده اند حدود یک میلیارد برابر درخشانتر از نور خورشید است.
دانشمندان به این دستاورد خبرساز به عنوان تأکیدی بر اساس الکترودینامیک نگاه می کنند.
این پروژه علمی دیدنی توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه نبراسکا – لینکلن و با استفاده از لیزر DIOCLES عملیاتی شده است.
دونالد آمستر دانشمند اصلی این پروژه گفت: تئوریهای زیادی وجود دارد که هیچ گاه جنبه عملیاتی پیدا نمی کنند. ما تاکنون نتوانسته ایم بسیاری از آنها را در محیط آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار دهیم زیرا هیچگاه منبع نوری در اختیار نداشته ایم که تا این حد درخشان باشد.
وی ادامه داد: تا پیش از انجام این آزمایش پیش بینی های زیادی مطرح می شد و البته برخی از آنها را مورد تأکید قرار داده بودیم.
لیزر DIOCLES در زمره قدرتمندرین لیزرهای آمریکا قرار دارد که از آن برای تولید نور مافوق درخشان استفاده شده است.
دانشمندان در این پروژه بی سابقه، پرتوی لیزری را بر الکترونهای هلیوم معلق تابانیده تا چگونگی فرار فوتونها از یک تک الکترون را مشاهده کنند.
آنها امیدوارند که در آینده از نتایج این پروژه برای شکار تومورهای سرطانی استفاده کنند.
با این حال این پروژه برای دانشمندان از جذابیت زیادی برخوردار بوده زیرا آنها بیش از گذشته به این واقعیت آگاه شده اند که الکترونها قابلیت بالایی در انجام کارهای مافوق تصور دارند.
..................

خبر: ناسا موفق به کشف حیات در فضا شد

شبکه هکرهای ناشناس در ویدئویی جدید ادعا می کند ناسا در آینده نزدیک شواهدی از وجود حیات در فضا را اعلام خواهد کرد.
شبکه هکرهای ناشناس باردیگر خبرساز شده است. این شبکه در ویدئویی جدید ادعا می کند ناسا در آینده نزدیک  شواهدی از وجود حیات در فضا را اعلام خواهد کرد.
 البته این درحالی است که هم اکنون به نظر نمی رسد هیچ شواهد جدید و قدرتمندی برای تایید این گمانه زنی وجودداشته باشد.
آخرین ویدئوی خبری ناسا مربوط به ماموریت تلکسوپ فضایی کپلر و کشف ۲۱۹ سیاره احتمالی در منظومه شمسی بود.
 در هرحال ابتدای این ویدئو، بخشی از یک مقاله درباره پیش بینی احتمالی کشف حیات در فضا خوانده می شود که مربوط به جلسه استماع کنگره است.
این مقاله همراه دو گزارش دیگر  از ماه ژانویه تا آوریل سال جاری در وب سایت Ancient Code نیز دیده شده و وب سایت مذکور نیز در کرواسی ثبت شده است.
..................

خبر: روسیه سایوز به فضا فرستاد

روسیه یک موشک سایوز را همراه ماهواره ای برای اندازه گیری دقیق شکل و حوزه جاذبه زمین به فضا فرستاد.
روسیه نسخه بهبود یافته موشک سایوز را همراه ماهواره ای مرموز به فضا فرستاد. این موشک از «پلستسک کوزمودروم» از مرز روسیه و قطب به مدار زمین ارسال شد.
ماموریت این ماهواره همچنان نامشخص است و اما گزارش های شایعات مختلف حاکی آن از است که هدف از ارسال آن اندازه گیری شکل و جاذبه زمین به منظور راهبری موشک های بالستیک است.
موشک سایوز ۱-۲-v، روز جمعه به فضا فرستاده شد و وب سایت وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه ای از ارسال موفقیت آمیز موشک خبرداد. هرچند در این بیانیه مقصد ماهواره بیان نشده، اما اطلاعات ردیابی ارتش آمریکا نشان می دهد بخش بالایی موشک در  ارتفاع ۶۶۰ کیلومتری زمین قرار دارد.
 همچنین اخبار دیگر حاکی از آن است که ماهواره مذکور که کازموس۲۵۱۹ نام دارد، نخستین مورد از چند ماهواره جغرافیایی ۱۴F ۱۵۰ NApryazhenie است که برای اندازه گیری دقیق شکل زمین و حوزه جاذبه زمین به کار می رود.
..................

خبر: دیدار و گفتگوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد آلمان

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در آلمان حضور دارد، صبح امروز به وقت محلی با خانم بریگیت زیپرایس (Brigitte Zypries)  دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به مناسبات دیرینه ایران و آلمان و حجم روابط ۳ میلیارد دلاری بین دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور در سطح کاملا خوبی قرار دارد و آلمانی های زیادی سالانه از ایران بازدید می کنند و هنگامی که تبادلات مردمی زیاد و روبط ملت ها به خوبی برقرار باشد طبیعتا روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود. 
بیمه صادرات آلمان موسوم به "هرمس" علاقمند به تضمین پروژه های سرمایه گذاری در ایران بویژه در بخشهائی همچون انرژی و برق است.
آلمان در صدد تقویت روابط بانکی با ایران و همچنین علاقمند به افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی است.
در ادامه دکتر ظریف وزیر امور خارجه نیز اظهار داشت: دو کشور از روابط دیرینه ای برخوردار بوده و بین مردم دو کشور نیز روابط خوب و تاریخی برقرار است. میان تجار ایرانی و جامعه بازرگانی آلمان اعتماد متقابل وجود دارد.
اکنون وقت آن است که ایران و آلمان همکاری های اقتصادی خود را ارتقاء دهند  و طبیعتا همکاریهای بانکی یکی از راهها و زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است. ایران می تواند یک شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا و صادرات آن به کشورهای منطقه بویژه به آسیای میانه باشد. 

نظرات : 0

ثبت نظر

26253