۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 12 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد :

 

 

خبر: توییت عجیب ترامپ جنجال آفرید 

ترامپ ویدئویی در توییتر منتشر کرده که در آن در حال کتک زدن فردی است که آرم «سی‌ان‌ان» روی سر او هک شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که بار دیگر به شبکه «سی‌ان‌ان» حمله کرد، دیروز با انتشار توییتی علیه این شبکه، جنجال تازه‌ای به راه انداخته است.

وی در این توییت، فیلمی مونتاژ شده را منتشر کرده که در آن در حال کتک زدن فردی است که به جای سر او، نشان شبکه سی‌ان‌ان قرار گرفته است. این ویدئو مربوط به یکی از مسابقات کشتی کج چند سال پیش در آمریکا است، که ترامپ هم در آن حضور داشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این توییت، علاوه بر ویدئو، نوشته است «سی‌ان‌ان متقلب» و نام این شبکه را به FNN (شبکه خبری متقلب) تغییر داده است. این رفتار ترامپ که پیش از این هم سابقه داشته، با واکنش گسترده‌ای در توییتر و همچنین رسانه‌های آمریکا همراه شده است.

شبکه سی‌ان‌ان که هدف اصلی این توییت بوده، با صدور بیانیه‌ای کوتاه، به شدت از ترامپ انتقاد کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز روز تلخی است که در آن رئیس‌جمهور ایالات متحده خشونت علیه خبرنگاران را ترویج می‌کند.»

سی‌ان‌ان از اینکه ترامپ به جای تمرکز بر برنامه‌های آتی‌اش از جمله دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و مناقشه کره شمالی، «در حال انجام رفتارهای کودکانه‌ای دون شأن جایگاهی که در آن قرار دارد» است.

در پایان این بیانیه آمده است: «ما کار خود را انجام خواهیم داد. او هم باید شروع به انجام دادن کارهایش کند.»

ترامپ هفته پیش هم با «دیوانه»، «کم عقل» و «روان‌پریش» خواندن دو خبرنگار شبکه ان‌بی‌سی، انتقادات گسترده‌ای را برانگیخت.

توییت تازه او هم با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده که عمدتا منفی بوده‌اند.

«نیجی رزدان» دبیر شبکه «ان‌دی‌تی‌وی» آمریکا با اشاره به توییت ترامپ، نوشت: «آمریکای عزیز، می‌خواهم برایت بگریم.»

«کیم قاتاس» خبرنگار شبکه «بی‌بی‌سی» هم نوشت: «با این وضعیت، اینکه در خاورمیانه بمانم و جنگ‌ها را پوشش دهم، برایم امن‌تر است.»

«جفری گلدبرگ» خبرنگار نشریه «آتلانتیک» هم نوشته است که «رئیس‌جمهور ایالات متحده در حال ترویج خشونت علیه روزنامه‌نگاران است. این وضعیت ماست». با وجود توییت عجیب ترامپ، مقامات کاخ سفید باز هم از رفتار او دفاع کرده‌اند.

«تام بوسرت» مشاور امنیت داخلی کاخ سفید برای اولین بار این توییت را روی آنتن زنده شبکه «ای‌بی‌سی» دید. او با وجود آنکه آشکارا متعجب و دستپاچه شده بود، اما گفت ترامپ توییتر را بستری برای ارتباط با مردم می‌داند و نشان می‌دهد که او یک سیاستمدار نیست، بلکه فردی عادی است که توانسته به ریاست‌جمهوری برسد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این ترویج خشونت نیست، گفت: «نه، او کسی را تهدید نکرده است. دستکم امیدوارم کسی احساس نکند که او قصد تهدید داشته است.» مقامات دولت سابق آمریکا هم به توییت واکنش نشان داده و از آن انتقاد کرده‌اند.

«کولین کال» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور در دولت سابق آمریکا، با اشاره به در پیش بودن روز 4 جولای موسوم به «روز استقلال» در توییتر نوشت: «این پیام ترامپ در تعطیلات پایان هفته‌ای است که ما در آن تولد دموکراسی خود را که بر اساس آزادی رسانه‌ها بنا شده، جشن می‌گیریم.»

..................

 

خبر:  رونمایی از یک گوشی موبایل با نمایشگر بدون لبه 

براساس اخبار منتشر شده سونی تصمیم دارد در نمایشگاه IFA۲۰۱۷ از موبایلی با نمایشگر تمام صفحه و بدون لبه رونمایی کند.

پس از آنکه اعلام شد شارپ نخستین تولید کننده موبایل با نمایشگر تمام صفحه و بدون لبه در بازار خواهد بود. اکنون اخباری مبنی بر تولید این نوع موبایل توسط سونی منتشر شده است.  طبق این اخبار سونی تلفن هوشمند خود را در نمایشگاه IFA۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد. البته با توجه به آنکه سونی اعلام کرده کنفرانس خبری خود را ۳۱ آگوست (یک روز قبل از افتتاح نمایشگاه)  برگزار می کند، چنین خبری درست به نظر می رسد. 

این در حالی است که شرکت JDI، تولید کننده صفحه نمایش، اخیرا اعلام کرده تولید انبوه صفحه نمایش  Full Active QHD را آغاز کرده است. با توجه به این نکته که JDI حاصل شراکت سونی، توشیبا و هیتاچی است، بنابراین احتمالا سونی از این نمایشگر در محصولات جدید خود استفاده خواهد کرد. 

از سوی دیگر به نوشته  وب سایت Weibo دستگاه جدید سونی یک پنل ال سی دی ۶ اینچی خواهد داشت. این مشخصه در موبایل LG G۶ و تا حدودی در گلکسی S۸ نیز مشاهده شده است.

نمایشگاه IFA۲۰۱۷ در آلمان از یک تا ۶ سپتامبر امسال برگزار می شود.

..................

 

خبر: پرتاب فالکون ۹ لغو شد

روز گذشته ارسال موشک فالکون ۹ فقط ۱۰ ثانیه قبل از پرتاب لغو شد. این موشک که قرار بود برای سومین بار در کمتر از ده روز به فضا برود، امروز عصر دوباره پرتاب خواهد شد.

روز گذشته شرکت اسپیس ایکس ارسال موشک فالکون ۹ را از مرکز کندی ناسا در آمریکا به تاخیر انداخت. ۱۰ ثانیه قبل از ارسال موشک این شرکت ماموریت را به دلیل مشکلات فنی لغو کرد.

جان اینسپروکر مهندس ارشد یکپارچه سازی این موشک می گوید:  لغو عملیات توسط رایانه انجام شد. ما در آن زمان مشغول بررسی وضعیت سیستم های راهنما و سخت افزارهای پشتیبانی بودیم. به نظر می رسد نکته ای کنترل نشده باقی مانده است. به همین دلیل قبل از آنکه ما بتوانیم فرایند توالی احتراق موتور را بررسی کنیم، شمارش معکوس برای ارسال را متوقف کرد. البته قرار است دوباره این موشک امروز  در ساعت ۱۹:۳۷ دقیقه  پرتاب شود. 

این درحالی است که هفته گذشته این شرکت اعلام کرد قصد دارد برای سومین بار در کمتر از ۱۰ روز فالکون ۹ را همراه یک ماهواره مخابراتی به فضا بفرستد.

..................

 

خبر: این فوم مجروحان جنگی را نجات می دهد

یک شرکت آمریکایی فوم پزشکی ساخته که پس از تزریق به محل زخم یا اصابت گلوله به سرعت منبسط می شود و ۳۵ برابر حجم واقعی خود می شود. به این ترتیب به تثبیت وضعیت مجروح کمک می کند.

محققان شرکت آرسنال مدیکال به تازگی فناوری پزشکی جدیدی به نام ResQ Foam ساخته اند. این فوم خارق العاده برای سربازان و شهروندان زخمی در میدان های جنگ کاربرد فراوانی دارد.

درمیدان جنگ تمیز کردن محل زخم و مراقبت از آن کار ساده ای نیست. عملیات نجات و پاکسازی باید همزمان انجام شود. درهمین راستا فوم ساخته شده زخم را درمان نمی کند بلکه وضعیت زخمی را با ثبات حفظ می کند.

این فوم پس از تزریق به محل زخم یا اصابت گلوله به سرعت منسبط می شود و ۳۵ برابر حجم واقعی خود خواهد شد. این روند سبب می شود تا زخم سه ساعت بیشتر در وضعیت تثبیت بماند در نتیجه شانس زنده ماندن فرد مجروح بیشتر می شود.

..................

 

خبر: سامسونگ بزرگترین تامین کننده قطعات آیفون

شرکت سامسونگ قصد دارد با سرمایه گذاری ۲۰ تا ۲۱ میلیارد دلار دو واحد تولید صفحه نمایشگر «او ال ای دی» جدید بسازد و به این ترتیب به بزرگترین تامین کننده این قطعه برای آیفون تبدیل می شود.

هرچند اپل و سامسونگ در بازار تلفن همراه رقیب یکدیگر به حساب می آیند اما نمی توان روابط همکاری دو شرکت را نادیده گرفت. اپل برای تهیه قطعات مورد نیاز خود به شدت به رقیب کره جنوبی خود وابسته است. یکی از این قطعات صفحه نمایش موبایل است. 

سامسونگ دیسپلی فرایند ساخت خط تولید ششمین نسل از نمایشگرهای «او ال ای دی» به نام A۵  را آغاز کرده است. این خط ظرفیت تولید حداکثر ٢٧٠ هزار پنل در ماه را دارد.  در همین راستا باید بین ٢٠ تا٢١ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و دو واحد جدید تولید این نوع پنل را بسازد.

استفاده از نمایشگر های« او ال ای دی» در آیفون برای سامسونگ بسیار سود آور خواهد بود. کارشناسان تخمین می زنند این شرکت فقط در ٢٠١٨ میلادی ١٨٠ میلیون پنل برای آیفون تولید کند. 

پس از ساخت دو واحد گفته شده سامسونگ قادر به تولید ٢٧٠ هزار صفحه نمایش دیگر نیز خواهد بود، به این ترتیب کره جنوبی به بزرگترین و اصلی ترین تولید کننده صفحه نمایش آیفون تبدیل خواهد شد.

..................

 

خبر: استفاده از انرژی خورشیدی برای حذف آلاینده های رنگی از آب

محققان دانشگاهی در انگلیس ماده جدیدی تولید کرده اند که از انرژی خورشیدی برای حذف آلاینده های رنگی از آب بهره می گیرد.

ماده یاد شده به عنوان یک کاتالیزور عمل کرده و از شدت آلاینده های متشکل از رنگدانه های مصنوعی که به شدت محیط زیست را آلوده می کنند، می کاهد.

بر اساس آمار موجود سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار تن از این نوع آلاینده های رنگی در آب های جهان رها می شود و با توجه به ماهیت آلاینده یاد شده حذف آن از آب کار ساده ای نیست. دانشمندان از دهه ها قبل در تلاش بوده اند تا راهی برای حذف آلاینده های رنگی از آب بیابند، ولی اولین بار است که به روشی قطعی در این زمینه دست می یابند.

ماده کشف شده توسط دانشمندان غیرخطرناک، جدید و فوتوکاتالیستی توصیف شده و آنان می گویند با استفاده از آن می توان بیش از ۹۰ درصد از آلاینده های رنگی آب را جذب کرد. سرعت تجزیه و از بین بردن رنگ های آلاینده با استفاده از این ماده در صورت کمک گرفتن از گرمای خورشید تا ده برابر بیشتر می شود.

ماده تازه کشف شده با استفاده از انرژی خورشیدی می تواند آلاینده های رنگی را به موادی کوچک تر و کم خطر تر تجزیه کند و لذا انتظار می رود در آینده از آن برای تصفیه آب و همین طور پاکسازی فاضلاب به منظور استفاده مجدد استفاده شود.

..................

 

خبر: رصد دائم باد لاستیک خودرو با نانولوله‌های کربنی

 محققان دانشگاه دوک با همکاری گروه طراحی خودرو فچ، حسگری ساختند که می‌تواند باد لاستیک خودروها را رصد کند. در تولید این حسگر از نانولوله‌کربنی استفاده شده‌ است.

محققان دانشگاه دوک ایده‌ای برای ساخت حسگر چاپی مطرح کردند که در آن از نانولوله برای رصد دائمی تایر خودرو استفاده می‌شود. این حسگر درون تایر قرار می‌گیرد و درصورت کاهش باد لاستیک به راننده هشدار می‌دهد.

یکی از مزیت‌های این حسگر آن است که ابعاد آن کوچک بوده و در اندازه‌های یک سکه است و امکان تولید ارزان قیمت آن وجود دارد. این حسگر به‌صورت چاپی تولید می‌شود.

در ساخت این حسگر گروه طراحی خودرو فچ(Fetch Automotive Design Group) با دانشگاه دوک همکاری دارد. در این حسگر از نانولوله‌های کربنی فلزی استفاده شده‌ است. این حسگر با ایجاد میدان الکتریکی میان دو الکترود کار می‌کند که یک ولتاژ نوسانی میان آن دو برقرار است.

این حسگر به‌گونه‌ای درون لاستیک قرار داده شده که قادر است به‌صورت دائمی با جاده برهم‌کنش داشته باشد و با این کار هرگونه تغییر وضعیت لاستیک را با دقت بالا در مقیاس میلیمتری رصد می‌کند.

این حسگر با استفاده از روش‌های مختلف و مواد متفاوت قابل تولید است. اما بهترین نتیجه زمانی بدست می‌آید که از نانولوله‌های کربنی فلزی که درون یک فیلم انعطاف‌پذیر به کار رفته، استفاده شود.

نانولوله‌های کربنی دارای دوام بالایی در لاستیک‌ها بوده و می‌تواند در شرایط سخت نیز دوام داشته باشد. این گروه اعلام کردند که می‌توان قیمت تمام شده این حسگر را کاهش داده و حتی آن را به کمتر از 0.01 دلار در هر واحد برسانند.

این فناوری به‌صورت پتنت به رشته تحریر درآمده و محققان به دنبال ثبت آن هستند. محققان این پروژه به دنبال ایجاد ارتباط با صنعت بوده تا این فناوری را به صنعت خودروسازی معرفی کنند و امکان تولید انبوه آن را فراهم سازند.

مقاله‌ای نیز درباره این فناوری در نشریه IEEE Sensors Journal به چاپ رسیده است.

این فناوری درصورت تجاری‌سازی می‌تواند به‌صورت زنده وضعیت باد لاستیک را نشان دهد و ایمنی خودرو را افزایش دهد.

..................

 

خبر: آغاز پیش ثبت‌نام نمایشگاه تلکام 2017

ایران تله کام 2017 از تاریخ 24 لغایت 27 مهر ماه 1396 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

با توجه به آغاز فراخوان ثبت نام، از کلیه متقاضیان مشارکت در بخش داخلی تقاضا می شود تا درخواست اولیه خود را با تکمیل فرم مربوطه (قابل دسترسی در وب‌سایت نمایشگاه) جهت ثبت در بانک اطلاعاتی نمایشگاه، تا قبل از شروع جانمایـی اینترنـتی و رزرو اوليه - که در نیمه دوم مرداد ماه انجام خواهد شد - برای انجام مراحل عضویت در سایت جانمائي اينترنتي و امکان اطلاع رسانی به ایشان حداکثر تا تاریخ 7 مرداد 1396 به ستاد برگزاري ارائه کنند.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر  از طریق شماره تلفنها و یا فاکس با ستاد برگزاری نمایشگاه بشرح زیر تماس حاصل کنید.

تلفـن (بخش اداری-ثبت نام) : 36-88205735

فـاکس:  88786689

پست الکترونیک palarsamaneh@gmail.com

www.irantelecomfair.com

..................

 

خبر: استفاده از ربات برای استخراج زهر عقرب

محققان ربات جدیدی را طراحی کردند که قادر است زهر عقرب را بگیرد و جایگزین روش‌های سنتی این کار شود.

زهر عقرب در صنایع دارویی به منظور ساخت داروهای مالاریا و سرطان کاربرد دارد. اما فرآیند تحصیل آن به صورت دستی، امری بسیار خطرناک و دشوار است و معمولا توسط دو متخصص انجام می‌شود. گزیده شدن توسط عقرب و برخورد با دستگاه شوک الکتریکی که در فرآیند زهرگیری به‌کار می‌رود دو مورد از این خطرات مهلک محسوب می شوند.

اما ربات جدید که VES4 نام دارد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که زهر عقرب را بدون آسیب رساندن به جانور، استخراج کند و امنیت بیشتری برای انسان‌های درگیر در جریان کار به همراه دارد. این ربات دم عقرب را گرفته و با استفاده از پالس‌های الکتریکی جانور را تحریک می‌کند تا زهر ترشح کند. سپس این زهر به طور ایمن جمع‌آوری و نگهداری می‌شود. کاربر VES4 با استفاده از یک دستگاه کنترل از راه دور می تواند کلیه فرآیند زهرگیری را هدایت کند.

عملکرد این ربات روی گونه‌های مختلف عقرب آزمایش شده و قادر است تنظیمات مربوط به زهرگیری از هر گونه را به خاطر بسپارد. همچنین اطلاعات مربوط به گونه در درست زهرگیری را از طریق یک نمایشگر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

..................

 

خبر: همکاری با محققان ایرانی اولویت اتحادیه اروپا است

مدیرکل تحقیقات و نوآوری اتحادیه اروپا گفت: برنامه داریم همکاری‌های خود را در زمینه نوآوری و فناوری با ایران توسعه دهیم.

«پیتر دورو» در نشست مشترک آموزش عالی و پژوهش ایران و اتحادیه اروپا در باغ نگارستان گفت: ایران و اتحادیه اروپا در زمینه تبادل استاد و دانشجو همکاری‌های خوبی داشته‌اند و امیدواریم در سال‌های آینده در زمینه فناوری و نوآوری نیز همکاری‌ مشترک میان ایران و اتحادیه اروپا توسعه یابد.

وی افزود: در هیأت اعزامی اتحادیه اروپا به ایران، ۲۰ نماینده دانشگاه‌های اروپایی حضور دارند که می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی باشد.

مدیرکل تحقیقات و نوآوری اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: برنامه داریم ۲۰ میلیارد یورو برای تحقیقات طی سال‌های آینده در جهان هزینه کنیم و یکی از اولویت‌های ما، همکاری با محققان ایرانی است.

دورو تصریح کرد: برنامه داریم در فاز دوم همکاری با ایران در زمینه علم، نوآوری و فناوری فعالیت کنیم.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

43390