۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 25 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد :

 

 

 

 

 

خبر: پیشبرد طرح ملی تولید سلول‌خورشیدی ارزان‌ توسط محققان ایرانی 

پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس موفق شدند با انجام یک طرح آزمایشگاهی، گامی مهم در جهت کاهش هزینه‌های تولید سلول‌های خورشیدی و تجاری‌سازی آن‌ها بردارند.

با توجه به لزوم دسترسی به انرژی پاک و ارزان، تولید الکتریسیته از انرژی خورشیدی توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است.

در ۵ سال اخیر نسل جدیدی از سلول‌های خورشیدی ارزان‌قیمت و پربازده شروع به رشد کرده‌اند. با توجه به قیمت پایین تمام‌شده‌ این نسل از سلول‌های خورشیدی و همچنین آینده‌ درخشان آن، دانشمندان بزرگی در دنیا بر روی این ساختار شگفت‌انگیز متمرکز شده‌اند.

دکتر بهرام عبدالهی نژند، مجری طرح ضمن معرفی سلول‌های خورشیدی پروسکایت، در رابطه با گام‌های برداشته‌شده به‌سوی تجاری‌سازی آن‌ها گفت: سلول‌های خورشیدی پروسکایت به دلیل اینکه از مواد ارزان‌قیمت ساخته می‌شوند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر بازدهی این نوع سلول‌های خورشیدی به میزان ۲۲.۱ درصد رسیده و تلاش‌ها برای افزایش بازدهی آن‌ها ادامه دارد. در طرح حاضر تلاش شده است تا با به کارگیری یک نانوماده‌ ارزان‌قیمت در ساختار سلول‌های خورشیدی پروسکایت، این سلول‌ها به سمت تولید صنعتی و تجاری‌سازی سوق داده شوند.

وی از اکسید مس به‌عنوان یک ماده‌ی ارزان‌قیمت یاد کرد و افزود: استفاده از اکسید مس به‌عنوان یک ماده‌ی فراوان و بسیار مقرون‌به‌صرفه، هزینه‌ی ساخت ابزار الکترونیکی را به میزان بالایی کاهش می‌دهد. در طرح حاضر از این ماده‌ی غیر آلی به‌عنوان جایگزین مواد با انتقال‌دهنده‌های حفره‌ی آلی گران‌قیمت استفاده شده است.

عبدالهی خاطر نشان کرد: همچنین با استفاده از اکسید مس به‌عنوان یک انتقال‌دهنده‌ حفره غیر آلی، موجب افزایش پایداری سلول‌های خورشیدی پروسکایت شده است.

به گفته‌ این محقق در این پژوهش از روش کند و پاش یونی واکنشی چرخشی به‌منظور لایه نشانی اکسید مس بر روی لایه پروسکایت استفاده شده است. این روش لایه نشانی موجب شده تا یک لایه‌ نانوساختار بر روی سطح زیرلایه ایجاد شود. دانه‌بندی نانویی این لایه باعث می‌شود تا گاف انرژی پهن‌تر شده و همچنین قابلیت استخراج بار و پتانسیل بالاتری را ایجاد کند.

وی عنوان کرد: لایه‌ نشانده شده بر روی سطح پروسکایت یک لایه‌ی یکنواخت، متراکم و بدون عیب بوده و تأثیر مخربی بر روی ساختار زیرلایه‌ی پروسکایت نداشته است. بازده تبدیل انرژی پس از لایه نشانی به میزان بیش از ۸.۹۳ درصد رسیده است.

وی افزود: این نسل از سلول‌های خورشیدی از بازدهی بالاتر و قیمت پایین‌تری نسبت به سلول‌های خورشیدی سیلیکونی برخوردارند. این طرح بخشی از طرح ملی تولید سلول‌های خورشیدی ارزان‌قیمت موسوم به سلول‌های خورشیدی پروسکایت پایدار بوده است.

این تحقیقات از همکاری دکتر بهرام عبدالهی نژند- عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس، دکتر وحید احمدی و دکتر حمیدرضا شاهرودی- اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و صبا غریب زاده- دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته است. نتایج این کار در مجله‌ ChemsusChem با ضریب تأثیر ۷.۲۲۶ (جلد ۹، شماره‌ی ۳، سال ۲۰۱۶، صفحات ۳۰۲ تا ۳۱۳) منتشر شده است.

..................

 

خبر: گوگل پشه‌های ناقل بیماری را منقرض می‌کند!

شرکت "وریلی" با آزاد کردن 20 میلیون پشه در شهر "فرنسو" کالیفرنیا که به یک باکتری خاص برای از بین بردن حشرات مضر آلوده شده‌اند، پیمان همکاری بستند.

گوگل با همکاری شرکت زیرمجموعه‌اش، "وریلی" (Verily) در پی رها کردن 20 میلیون پشه آلوده به یک باکتری خاص در شهر "فرنسو" کالیفرنیا است تا این پشه‌ها با تحت تاثیر قرار دادن حشرات مضر به مرور زمان زمینه نابودی آنان را فراهم کند.

این موضوع می‌تواند یک طرح اولیه برای یک فیلم علمی تخیلی آخرالزمانی باشد که یک شرکت فناوری 20 میلیون پشه پر از باکتری را در قلب کالیفرنیا آزاد کند!

اما کارشناسان این پروژه مدعی هستند که این می‌تواند با از بین بردن حشرات مضر و خطرناک، موجب جلوگیری از گسترش آنان، بیماری‌های خطرناکی که از پشه منتقل می‌شوند و در نهایت نجات جان انسان‌ها شود.

روش به کار گرفته شده گوگل و دیباگ برای ریشه کن کردن حشرات مضر، برخلاف روش‌های پیشرفته امروزی به مهندسی ژنتیک تکیه نمی‌کند و در عوض با استفاده از یک باکتری طبیعی حشرات را وادار می‌کند تا تخم ناقص بگذارند.

دانشمندان پشه‌ها را به این باکتری طبیعی که "ولباکیا" (Wolbachia) نامیده می‌شود، آلوده می‌کنند و اصطلاحا آنان را به حشرات مفید تبدیل می‌کنند. حالا این حشرات مفید به جنگ پشه‌های مهاجم و ناقل بیماری ملقب به "Aedes aegypti" می‌روند. پشه‌هایی که ناقل بیماری‌های خطرناکی مانند زیکا، دنگو و چیکونگونیا هستند.

پاکسازی شهر فرنسو کالیفرنیا تحت عنوان پروژه "Debug Frenso" اولین پروژه مطالعاتی در آمریکا در این زمینه است که به طور موثر حشرات مضر را استریل می‌کند.

زمانی که این حشرات استریل شده یا مفید با حشرات مضر برخورد می‌کنند دیگر قادر به تولید مثل کامل نیستند. شایان ذکر است که حشرات استریل شده همه نر هستند، چرا که پشه‌های نر توانایی نیش زدن ندارند و هنگامی که با حشرات مضر برخورد و رابطه برقرار می‌کنند، تخم‌های حاصل از این رابطه ناقص بوده و به بار نمی‌نشینند.

بنابراین به مرور زمان جمعیت این پشه‌ها روز به روز کاهش می‌یابد تا این که به طور کامل منقرض شوند.

پشه‌ها مرگبارترین موجودات روی زمین هستند، چرا که سالانه میلیون‌ها انسان را به بیماری مبتلا کرده و جان هزاران نفر را می‌گیرند.

این پروژه 20 هفته به طول خواهد انجامید و وسعت عملیاتی آن 300 هکتار خواهد بود.

"وریلی" تنها شرکتی نیست که در زمینه استفاده از روش‌های پیشرفته برای از بین بردن حشرات مضر فعالیت می‌کند، بلکه چندین شرکت دیگر نیز از هوش مصنوعی و ربات‌ها برای کمک به جامعه بشری از طریق انقراض پشه‌هایی که بیماری‌های مرگبار را منتقل می‌کنند، بهره می‌برند.

برای مثال مایکروسافت در حال آزمایش پروژه‌ای موسوم به "smart trap" است که در تگزاس آمریکا به منظور قرنطینه کردن و جمع آوری این گونه پشه در حال انجام است.

..................

 

خبر: ۲۰ مرداد آخرین مهلت ارسال مدارک به جشنواره برترین‌های نانو 

موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها و محققان فناور تا ۲۰ مردادماه ۹۶ فرصت دارند مدارک خود را برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره برترین‌های فناوری نانو ارسال کنند.

جشنواره برترین‌های فناوری‌نانو هر ساله برای ارزیابی و تقدیر از دستاوردها و فعالیت‌های دست‌اندرکاران این فناوری از سوی ستاد توسعه فناوری‌نانو برگزار می‌شود.

تاکنون یازده دوره از این جشنواره برگزار شده‌ و نهادهای برتر فناوری‌نانو در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴ معرفی شده‌اند. در این راستا دوازدهمین دوره این جشنواره مربوط به ارزیابی فعالیت‌ها و دستاوردهای نهادها و متخصصان فعال در حوزه فناوری‌نانو در سال ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها و محققان فناور می‌توانند با ارسال مدارک و مستندات مربوط به فعالیت‌های خود در حوزه فناوری‌نانو در سال ۱۳۹۵، در این ارزیابی شرکت کنند.

مهلت ارسال مدارک برای متخصصان و موسسات پژوهشی تا ۲۰مرداد ماه ۱۳۹۶ تعیین شده است.

..................

 

خبر: وزیر ارتباطات خبر داد: فیلترینگ ۳هزار کانال غیراخلاقی تلگرام در هفته 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به طور متوسط در هفته سه هزار کانال غیراخلاقی در شبکه اجتماعی تلگرام مسدود می شود.

محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های تلفن همراه اپراتور همراه اول در آستانه فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: از تعداد کانال های غیراخلاقی تلگرام که مسدود می شود تعدادی از آنها برای رسیدگی به مقامات قضائی ارجاع می شود.

وی با بیان اینکه مسدود شدن این تعداد کانال غیراخلاقی در هفته کار بزرگی است، اظهار داشت: این اقدام طبق خواسته مردم برای استفاده راحت تر از فضای مجازی و در جهت سالم سازی و پاکسازی این فضا صورت می گیرد.

واعظی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته و جلوگیری از فعالیت کانال های غیراخلاقی و خشن برای جوانان و نوجوانان، این فضا را سالم سازی کرده تا این قشر در مواجهه با فضای مجازی با فضایی سالم و بدون مشکل روبرو شوند.

وزیر ارتباطات به تلاش ها برای افزایش امنیت در فضای مجازی  اشاره کرد و گفت: هم اکنون سیم کارتهایی از سوی اپراتورها طراحی شده که امکان ایجاد فضای سالم را برای کودکان فراهم کرده است.

واعظی گفت:معتقدیم علاوه بر کانال های غیراخلاقی در تلگرام، کانال های خشن هم برای جوانان و نوجوانان مضر است و باید مسدود شود.

وی درباره اظهار نظر اخیر دبیر کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ مبنی بر عدم همکاری وزارت ارتباطات در مسدود کردن کانال های مشکل دار تلگرامی گفت: پاسخ آن آقا را روز گذشته دادم، ایشان خیلی مصاحبه می کنند و هیچ کدام از حرفهایشان مبنای درستی ندارند.

واعظی اضافه کرد: نباید وقت مردم، خودمان، توسعه کشور و فعالیت ها و شغل های ایجاد شده در فضای مجازی را بگیریم.

وزیر ارتباطات افزود: برخی بجز مسدود کردن فضای مجازی به چیزی فکر نمی کنند و برای فعالیت های ایجاد شده در فضای مجازی باعث نگرانی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید اجازه دهیم این روال به آرامی طی شود، تاکید کرد: در این زمینه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور و عضویت سران قوا و نیز کارگروه تعیین مصادیق با ۱۲ عضو مسئولیت تصمیم گیری دارند و این طور نیست که هر چه دبیر کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ بگوید درست باشد.

..................

 

خبر: دستاورد محقق ایرانی دانشگاه ویلانوا در زمینه سیستم‌های خنک‌کننده 

دانشمندان دانشگاه ویلانوا در آمریکا به رهبری محقق ایرانی از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای برای کشف فیزیک منحصربه‌فرد تاثیر قطرات اتمی شده بر روی سطوح خشک در سطح میکروسکوپی استفاده کردند.

این دستاورد علمی درک تیم‌های تحقیقاتی از خنک‌سازی افشانه‌ای(Spray cooling)، چاپ با جوهرافشان و پوشش رنگ را ارتقا خواهد داد.

خنک‌سازی افشانه‌ای یکی از نویدبخش‌ترین شیوه‌ها برای خنک کردن ابزار الکترونیکی دارای جریان حرارت زیاد است. این سیستم‌های خنک کننده از آب یا روغن برای خنک‌ کردن سامانه‌های مختلف از موتورهای معمولی گرفته تا شتاب‌دهنده‌ها استفاده می‌کنند.

خنک‌سازی افشانه‌ای دوفازی، به ویژه برای خنک‌کردن جریان‌های حرارتی به کار می‌رود که با استفاه از شیوه‌های خنک‌سازی معمولی قابل خنک شدن نیستند. فیزیک پیچیده خنک‌سازی افشانه‌ای دو فازی، همواره نیازمند درک عمیقی بوده و در این روش، قطرات کوچک با استفاده از یک فاز گازی فشرده‌ شده ثانویه، بسیار کوچک(atomize) می‌شوند.

به منظور مطالعه بیشتر این روش، دانشمندان به رهبری مهسا ابراهیم، دانش‌آموخته دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، و یک محقق دیگر، فیزیک پایه این قطرات را با استفاده از رایانه‌ و همچنین تحلیل‌های آزمایشگاهی بررسی کردند. آنها از رویکردی محاسباتی موسوم به شیوهlattice-Botzmann" " (LBM) برای شبیه‌سازی کردن تاثیر یک میکروقطره بر روی یک سطح خشک بهره بردند.

می‌توان از یافته‌های بدست آمده علاوه بر خنک‌سازی افشانه‌ای برای کاربردهای دیگر از جمله چاپ با استفاده از جوهرافشان، پوشش رنگ و افشانه پلاسما استفاده کرد.

تا پیش از این، بیشتر تحقیقات مبتنی بر مطالعه قطرات میلی‌متری و تاثیر هیدرودینامیک آنها بر روی سطوح جامد خشک پایه‌ریزی شده بود. با این حال، اندازه قطره در  خنک‌سازی افشانه‌ای سه برابر کوچک‌تر از قطرات میلی‌متری است و این بدین معناست که فیزیک پراکندگی مایع و دینامیک برخورد آن‌ها بر روی سطوح خشک می‌تواند تا حد زیادی متفاوت باشد.

برای حل این مشکل، محققان به الگوریتم‌هایLBM  روی آوردند که برای مدل بندی محاسباتی جریان مایع در هندسه‌های پیچیده‌ و مایع‌های چندفازی به کار می‌رود. این الگوریتم همچنین از رویکرد مزوسکوپی بهره می‌برد که گسست بین دینامیک مولکولی میکروسکوپی و مکانیک مایع ماکروسکوپی را پر می‌کند.

در خنک‌سازی دوفازی، قطرات آب یا روغن تحت جریان گازی کوچک‌کننده‌ای موسوم به stagnation jet  بر سطح تاثیر می‌گذارند. قبلا این باور وجود داشت که این جریان گاز در تمامی شرایط برخورد بر پراکندگی قطرات بر روی سطوح تاثیر می‌گذارد؛ با این حال، تیم تحقیقاتی از طریق الگوریتم LBM نشان داد این جریان هیچ تاثیر قابل توجهی بر حالت‌های خاص ندارد و این دستاورد راه را برای تعیین ویژگی‌های سیستم‌های پاششی هموار می‌کند.

دانشمندان همچنین دریافتند فیزیک میکروقطره‌ها متفاوت از ماکروقطره‌هاست و افشانه‌های قطره‌دار دارای کاربردهای بیشتری هستند.

جزئیات این دستاورد علمی درمجله Physics of Fluids  منتشر شد.

..................

 

خبر: اندازه‌گیری ابعاد نانوذرات با تجهیزات پرتونگاری بومی 

پژوهشگران کشور با طراحی و ساخت ابزارهای سنجش ذرات نانو امکان اندازه گیری دقیق ابعاد نانوذرات در کشور را فراهم کردند.

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری نانو و تولید نانوذرات با ابعاد مختلف، اندازه‌گیری و تعیین توزیع ابعاد تولیدشده یک امر ضروری در این صنعت است.

بر این اساس محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان طراحی، ساخت و توسعه فناوری را در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی برای اندازه‌گیری ذرات نانو در دستور کار تحقیقاتی خود قرار داده‌اند. بر این اساس تولید تجهیزات پرتونگاری و اندازه‌گیری در حوزه‌هایی چون لیزر، اپتیک، اسپکتروسکوپی، نانوتکنولوژی، پلاسما، زیست فناوری و تکنیک خلاء از اقداماتی است که برای تامین نیاز این صنایع به تجهیزات آزمایشگاهی دقیق صورت گرفته است.

طراحی و ساخت دستگاه سنجشگر ابعاد ذرات (Particle Size Analyzer) یکی از دستگاه‌های تولیدی این محققان است که در زمینه اندازه‌گیری ابعاد ذرات نانو کاربرد دارد.

در روش‌های متداول برای تعیین ابعاد نانوذرات از دستگاه‌های تصویربرداری TEM و SEM بهره‌گیری می‌شود که این روش‌ها با چالش‌هایی چون هزینه‌های بالا و همچنین عدم دسترسی آسان به آن مواجه هستند، اما در این روش چالش‌های موجود رفع شده است.

با استفاده از پراکندگی دینامیکی نور، می‌توان بطور تقریبی ابعاد ذرات و توزیع آنها را برآورد کرد و این روش بر پایه پراکندگی دینامیکی نور توسط ذرات نانو معلق در مایع است.

دستگاه سنجشگر ابعاد ذرات با جمع‌آوری سیگنال‌های حاصل از برخورد فوتون‌های پراکنده و تبدیل سریع آن قادر خواهد بود توزیع ابعاد نانوذرات معلق در مایع را محاسبه کند.

..................

 

خبر: عرضه نوکیا ۸ در آینده ای نزدیک 

نوکیا در آینده ای نزدیک مدل جدید موبایل خود را با قیمت کمتر از ۶۰۰ دلار در اروپا عرضه خواهد کرد. موبایل جدید این شرکت «نوکیا ۸» نام گرفته است.

شرکت HMD گلوبال پس از عرضه نوکیا۳، نوکیا۵ و نوکیا ۶ اکنون به نظر می رسد برای معرفی یک موبایل اندرویدی رده بالاتر آماده باشد. این اواخر گزارش هایی درباره ساخت نوکیا۸ و نوکیا ۹ منتشر شد. اکنون نیز خبر رسیده نوکیا۸ در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

به نوشته وب سایت آلمانی Win Future نوکیا ۸ با شماره مدل TA-۱۰۰۴ ساخته می شود. این درحالی است که تصور می شد این شماره مدل به عنوان نوکیا ۹ عرضه خواهد شد.

به هرحال پیش بینی می شود نوکیا ۸ دارای پردازشگر اسنپ دراگون ۸۳۵، ۴ گیگابایت RAM، قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی باشد. این موبایل همچنین مجهز به صفحه نمایش۵.۳ اینچی با کیفیت  Quad HD ( ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) است.  دوربین آن نیز توسط شرکت زایس تولید خواهد شد.

همچنین نوکیا ۸ در رنگ های مختلف و با قیمت کمتر از ۶۰۰ دلار در اروپا عرضه خواهد شد. 

..................

 

خبر: فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی آغاز شد 

سازمان فضایی ایران از آغاز فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی خبر داد.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان فضایی ایران، دور دوم کارگاه آموزشی فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی به مدت ۳ روز و به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است. در این کارگاه بیش از ۷۰ دانشجو از ۷ دانشگاه کشور حضور دارند.

هدف اصلی از برگزاری این کارگاه، آشنایی تیم های حاضر در مسابقه با مفاهیم و محتوای فاز طراحی دقیق است.

در این کارگاه مباحثی در حوزه های مختلف فنی شامل طراحی سازه ماهواره، مونتاژ بوردهای الکترونیکی، مخابرات فضایی و سایر موارد مرتبط با فناوری طراحی و ساخت کیوب ست ها ارائه می شود.

این مسابقه که همزمان با روز فناوری فضایی، در ۱۴ بهمن ماه ۹۴ آغاز شده است، هم اکنون در میانه فاز طراحی دقیق است و ۵ تیم حاضر در این فاز تا انتهای شهریورماه فرصت خواهند داشت تا اسناد طراحی دقیق خود را آماده و ارسال کنند.

در حال حاضر تیم های سوتاک از دانشگاه صنعتی شریف، ماهواره مکعبی امیرکبیر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پلوتون از دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تبریزست از دانشگاه تبریز و نصیر ۱ از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی در این مسابقات حضور دارند.

..................

 

خبر: تمجید از انیمیشن ایرانی در مجارستان 

انیمیشن کوتاه «استریپی» که اولین اثر پویانمایی ایرانی راه یافته به لیست بلند اسکار 2016 است، در جشنواره کچکه‌مت مجارستان با تمجید مدیران استودیو و انیمیشن سازان مجارستانی مواجه شد.

هنرمندان و انیمیشن‌سازان مجار در جشنواره کچکه‌مت مجارستان انیمیشن «استریپی» از تولیدات استودیو گنبدکبود را که بر اساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره 5» اثر یوهانس برامس (1897- 1833) توسط بابک و بهنود نکویی کارگردانی شده است، تحسین کردند.

فرنس میکولش مدیر جشنواره کچکه‌مت مجارستان و مدیر استودیو کچکه‌مت ساخت یک انیمیشن روایی بر اساس موسیقی را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: انتخاب قصه و روایت برای این قطعه موسیقی بسیار هوشمندانه بوده است و مضمون «استریپی» با موسیقی کاملا هماهنگ است و خود فیلم همانند موسیقی آن لایه‌های متعدد دارد و یک مسئله جهانی را مطرح می‌کند.

میکولش، که تاکنون سه بار نامزد دریافت اسکار شده٬ با اشاره به اهمیت مضمونی این انیمیشن گفت: یکنواختی، کلاسه شدن و نبود خلاقیت مشکل اصلی ما در همه کارها از جمله کارهای دولتی است و به نظرم مضمون این انیمیشن بسیار قابل تامل است و باید به متن و لایه‌های دیگر آن هم توجه کرد.

گزا توت Géza M. Tóth رئیس دانشگاه هنرپیشه‌ها و فیلمسازی مجارستان و بنیانگذار و مدیر استودیو کد (Kedd studio) نیز «استریپی» را تاثیرگذار نوصیف کرد و گفت: گرافیک و تاثیر بصری این انیمیشن بر مخاطب بسیار قابل توجه است.

این انیمیشن‌ساز که سال 2006 با انیمشن Maestro نامزد بهترین انیمیشن کوتاه اسکار شد، درباره ویژگی‌های «استریپی» گفت: فیلمنامه این انیمیشن از نظر من بسیار تاثیرگذار است و موسیقی در طول فیلم و در کنار روایت بصری به ابزاری برای روایت یک نظم تکرار شونده تبدیل شده است.

انیمیشن «استری‍پی» به همراه چند انیمیشن دیگر از ایران خارج از مسابقه و در بخش ویژه انیمیشن ایران در جشنواره کچکه‌مت مجارستان به نمایش درآمد. این بخش با همکاری مرکز همکاری های نوآوری و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

89484