۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

دانشگاه ام آی تی نقشه آنی طوفان ایرما را تهیه می‌کند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، آزمایشگاه خطرات شهری دانشگاه ام آی تی، نقشه یادشده را به نشانی riskmap.us راه اندازی کرده است. این نقشه متن باز ردگیری روند سیل و طوفان را در جنوب فلوریدا ممکن می کند.

به روزرسانی لحظه به لحظه اطلاعات برنامه های کمک رسانی امدادی به شهروندان هم از طریق این نقشه صورت می گیرد. همچنین افراد هم می توانند گزارش هایی خود را برای درج در این نقشه از طریق توییتر، فیس بوک و تلگرام ارسال کنند.

در این سایت یک بات گفتگو هم نصب شده که ارسال مستقیم پیام از طریق سه شبکه اجتماعی فوق الذکر را ممکن می کند.همچنین سایت یاد شده لینکی برای کاربران ارسال می کند که به آنها امکان می دهد موقعیت مکانی، میزان عمق آب، شرحی از وضعیت و تصویر خود را بر روی نقشه آپلود کنند.

این اطلاعات پس از تایید بر روی نقشه نمایش داده می شود و کاربران می توانند سپس آنها را بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. خدمات یاد شده فعلا منطقه Broward County را دربر می گیرد که در شمال میامی واقع است.

باید توجه داشت که نقشه یادشده تنها برای جمع آوری و نمایش اطلاعات قابل استفاده است و کاربران در صورت نیاز به دریافت کمک اضطراری باید با شماره 911 تماس بگیرند. دانشگاه ام آی تی قبلا سیستم نقشه مشابهی را در اندونزی با مشارکت حدود 300 هزار کاربر و یک سیستم دیگر را در هند مورد آزمایش قرار داده بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

83937